„Zdobywamy Szczyty dla Hospicjum” PIO w Pszczynie

Dzisiejszy artykuł będzie miał całkiem inny charakter. Chcę Wam przedstawić akcję, której hasło brzmi: ZDOBYWAMY SZCZYTY DLA HOSPICJUM. Mam nadzieję, że temat zainteresuje niejednego miłośnika gór, a może nawet uda się zachęcić do wzięcia udziału w akcji kogoś, kto po górach dotychczas nie chodził. W końcu znaczenie ma każdy kilometr przebyty po górskich szlakach.Cel jest szczytny. Pieniądze uzbierane z akcji ZDOBYWAMY SZCZYTY DLA HOSPICJUM, zostaną przeznaczone na budowę stacjonarnego hospicjum w Pszczynie. To już IV edycja tego projektu. Akcja cieszy się z roku na rok coraz większą popularnością. Chodząc po górach promujesz akcję, jak i Hospicjum Pio w Pszczynie. Akcja ma na celu również promowanie aktywnie spędzonego czasu. Istotną informacją jest, że udział w akcji może wziąć każdy, niezależnie od miejsca zamieszkania. Wszystkie formalności można załatwić elektronicznie.

Jak to działa?

Osoby, które zgłoszą się do projektu otrzymują książeczkę, w której notują trasę, ilość przebytych kilometrów oraz różnicę wzniesień jaka została pokonana. Otrzymują za to punkty, które są przeliczane na złotówki.

Punkty można przeliczać według regulaminu Górskiej  Odznaki Turystycznej – GOT PTTK. Wszystko jest możliwe, dzięki darczyńcom, którzy wspierają zdobywców szczytów. Są to zarówno osoby indywidualne, jak i firmy. Darczyńcą może zostać każdy. Akcja trwa od 1 maja do 30 listopada 2018 roku. My dowiedzieliśmy się o niej dopiero końcem lipca.

Książeczki dla uczestników akcji „ZDOBYWAMY SZCZYTY DLA HOSPICJUM”

Przydatne linki:

Jeżeli chcesz wesprzeć ZDOBYWCÓW, zapraszam tutaj: http://www.hospicjumojcapio.pless.pl/pomoz-teraz/

Jeżeli chcesz przyłączyć się do akcji ZDOBYWAM SZCZYTY DLA HOSPICJUM, zapraszam na stronę: http://www.hospicjumojcapio.pless.pl/swiadectwa-chorych-rodzin-2/koncert-noworoczny/

O akcji dowiedziałam się na szlaku. Końcem lipca, wspólnie z rodzinką maszerowaliśmy na Turbacz. Przeszedł obok nas pan z przyczepioną flagą do plecaka. W momencie uruchomiła się moja ciekawość, włączył się sokoli wzrok. Dojrzałam napis: ZDOBYWAMY SZCZYTY DLA HOSPICJUM. Nie miałam odwagi podejść, zapytać o co chodzi, ale nie ukrywam, że zainteresowało mnie hasło widniejące na fladze. Następnego dnia spacerowałam ze śpiącym w wózku synkiem, mijałam hospicjum w Bielsku-Białej. W momencie przypomniałam sobie o tajemniczym mężczyźnie z flagą. Bez zastanowienia wzięłam telefon i zaczęłam szperać w internecie. W wynikach wyszukiwań widniał organizator akcji – Hospicjum PIO w Pszczynie. Po powrocie do domu bez zastanowienia napisałam wiadomość z zapytaniem czy można jeszcze przyłączyć się do tej wspaniałej akcji. Dostałam szybciutką odpowiedź, przesłałam karty zgłoszeniowe (moją, męża oraz synka). Okazało się, że zapisywać mogą się całe rodziny, a nawet grupy zorganizowane. Wszystko w miłej atmosferze, bardzo sprawnie.

Tym sposobem w poniedziałek, 6 sierpnia mogliśmy ruszyć na szlak jako uczestnicy akcji ZDOBYWAMY SZCZYTY DLA HOSPICJUM. Naszym celem było zdobycie Babiej Góry z Przełęczy Krowiarki. Opis szlaku znajdziesz we wpisie http://szlakowe.pl/krolowa-beskidow-babia-gora-z-przeleczy-krowiarki-przez-sokolice/

Babiogórski Park Narodowy – w drodze na Diablak

Bez dwóch zdań takie akcje są potrzebne! Nie ma nic piękniejszego niż robić coś dla innych. A w tej akcji najpiękniejsze jest to, że można połączyć swoją pasję z niesieniem pomocy.

Czarny Staw Gąsienicowy – Tatry Wysokie

Sarnia Skała – Tatry Zachodnie

Podsumowanie

Tegoroczna akcja ZDOBYWAMY SZCZYTY DLA HOSPICJUM dobiegła końca 30 listopada, zarejestrowało się do niej aż 670 uczestników. Zdobywcą udało się zebrać 38 tys. zł. Niesamowite, że aż tylu ludzi chodziło po górach, promując tą wspaniałą akcję ? To jeszcze nie koniec! 27 stycznia w Pszczyńskim Centrum Kultury odbył się koncert podsumowujący tegoroczną akcję pod tytułem: Piramida marzeń. Uczestnikom wręczone zostały wyróżnienia oraz odznaki (złote, srebrne oraz brązowe).

Akcja trwała od 1 maja, my niestety dowiedzieliśmy się o niej dopiero końcem lipca. Załatwiliśmy wszystkie formalności i 6 sierpnia zdobyliśmy nasz pierwszy szczyt dla Hospicjum PIO w Pszczynie. Udało nam się w tym czasie zdobyć 19 szczytów, przejść 220 kilometrów po górskich szlakach. Otrzymaliśmy srebrne odznaki.

1 maja 2019 rusza V edycja Zdobywamy Szczyty dla Hospicjum PIO w Pszczynie. Rejestracja uczestników trwa od 1 kwietnia. Z całego serca zachęcam do udziału w tej niesamowitej akcji ?

Szczyty, które zdobyliśmy w okresie uczestnictwa w akcji ZDOBYWAMY SZCZYTY DLA HOSPICJUM:

SIERPIEŃ 54.10 KM

6.08. BABIA GÓRA 10 KM (Beskid Żywiecki)

13.08. ROHACKIE STAWY 14.60 KM (Tatry Słowackie)

22.08. CZARNY STAW GĄSIENICOWY 15.70 KM (Tatry)

28.08. PILSKO 13.80 KM (Beskid Żywiecki)

WRZESIEŃ 52.40 KM

1.09. GÓRA ŻAR 7.20 KM (Beskid Mały)

7.09. GĘSIA SZYJA 9.90 KM (Tatry)

12.09. MAGURKA RADZIECHOWSKA 13.60 KM (Beskid Śląski)

19.09. KOPA KONDRACKA 15 KM DWUTYSIĘCZNIK (Tatry Słowackie)

20.09. WIELKA POLANA MAŁOŁĄCKA 6.70 KM (Tatry)

PAŹDZIERNIK 58.80 KM

5.10. JEZIORO WIELICKIE – WODOSPAD WIELICKI 14.10 KM (Tatry Słowackie)

7.10. TRZY KOPCE WIŚLAŃSKIE  9.30 KM (Beskid Śląski)

12.10 WIELKA RYCERZOWA 12.60 KM (Beskid Żywiecki)

18.10. BATYŻOWIECKI STAW 11.60 KM (Tatry Słowackie)

26.10. RYSIANKA 11.20 KM (Beskid Żywiecki)

LISTOPAD 54.40 KM

1.11. WYSOKA 11 KM (Pieniny)

8.11. SARNIA SKAŁA 11.40 KM (Tatry)

16.11. MALINOWSKA SKAŁA 9.10 KM (Beskid Śląski)

24.11. MAŁA BABIA GÓRA 12.40 KM (Beskid Żywiecki)

29.11. SKRZYCZNE 10.50 KM (Beskid Śląski)

Ilość kilometrów podana według aplikacji endomondo