Zdobywamy Szczyty dla Hospicjum PIO w Pszczynie

Baner promujący akcję zdobywamy szczyty dla hospicjum, mężczyzna z dzieckiem na tatrzańskim szlaku

Dzisiejszy wpis będzie miał całkiem inny charakter. Chcę Wam przedstawić akcję, której hasło brzmi: ZDOBYWAMY SZCZYTY DLA HOSPICJUM.  Mam nadzieję, że temat zainteresuje niejednego miłośnika gór, a może nawet uda mi się zainteresować osoby, które w góry ruszają okazjonalnie. W końcu znaczenie ma każdy kilometr przebyty po górskich szlakach.Cel jest szczytny.  Pieniądze uzbierane z akcji  ZDOBYWAMY SZCZYTY DLA HOSPICJUM,  zostaną przeznaczone na budowę  stacjonarnego hospicjum w Pszczynie.  To już  VI edycja  tego projektu. Akcja cieszy się z roku na rok coraz większą popularnością. Chodząc po górach promujesz akcję, jak i  Hospicjum Pio w Pszczynie.  Akcja ma na celu również promowanie  aktywnie spędzonego czasu.  Istotną informacją jest, że udział w akcji może wziąć każdy,  niezależnie od miejsca zamieszkania.  Wszystkie formalności można załatwić elektronicznie.

Jak to działa?

Osoby, które zgłoszą się do projektu otrzymują książeczkę, w której notują trasę, ilość przebytych kilometrów oraz różnicę wzniesień jaka została pokonana. Dodatkowo należy wbijać w książeczce pieczątki w znajdujących się na trasie schroniskach. Otrzymują za to punkty.

Punkty można przeliczać według regulaminu  Górskiej  Odznaki TurystycznejGOT PTTK.  Wszystko jest możliwe, dzięki darczyńcom, którzy wspierają zdobywców szczytów. Są to zarówno osoby indywidualne, jak i firmy. Darczyńcą może zostać każdy. Pobierana jest opłata wpisowa (szczegóły w regulaminie, link poniżej). Akcja trwa od 1 maja do 30 listopada.

Za udział w akcji są przyznawane wyróżnienia oraz odznaki:

co najmniej  600 punktówzłota odznaka

co najmniej  300 punktówsrebrna odznaka

co najmniej  150 punktówbrązowa odznaka

co najmniej  50 punktówwyróżnienie (dyplom)

Więcej informacji na temat akcji znajdziesz w  REGULAMINIE AKCJI ZDOBYWAMY SZCZYTY DLA HOSPICJUM

Książeczki dla uczestników akcji „ZDOBYWAMY SZCZYTY DLA HOSPICJUM”

Przydatne linki

Jeżeli chcesz wesprzeć ZDOBYWCÓW, zapraszam tutaj:  http://www.hospicjumojcapio.pless.pl/pomoz-teraz/

Jeżeli chcesz przyłączyć się do akcji  ZDOBYWAM SZCZYTY DLA HOSPICJUM,  zapraszam do wypełnienia  FORMULARZA ZGŁOSZENIOWEGO Plecak z flagą akcji Zdobywamy Szczyty dla Hospicjum, Babiogórski Park Narodowy

Jak dowiedzieliśmy się o akcji Zdobywamy Szczyty dla Hospicjum

O akcji dowiedziałam się na szlaku. Końcem lipca, wspólnie z rodzinką maszerowaliśmy  żółtym szlakiem  na Turbacz.  Przeszedł obok nas pan z przyczepioną flagą do plecaka. W momencie uruchomiła się moja ciekawość, włączył się sokoli wzrok. Dojrzałam napis:  ZDOBYWAMY SZCZYTY DLA HOSPICJUM.  Nie miałam odwagi podejść, zapytać o co chodzi, ale nie ukrywam, że zainteresowało mnie hasło widniejące na fladze. Następnego dnia spacerowałam ze śpiącym w wózku synkiem, mijałam  hospicjum w Bielsku-Białej. W momencie przypomniałam sobie o tajemniczym mężczyźnie z flagą. Bez zastanowienia wzięłam telefon i zaczęłam szperać w Internecie. W wynikach wyszukiwań widniał organizator akcji  – Hospicjum PIO w Pszczynie.  Po powrocie do domu bez zastanowienia napisałam wiadomość z zapytaniem czy można jeszcze przyłączyć się do tej wspaniałej akcji. Dostałam szybciutką odpowiedź, przesłałam karty zgłoszeniowe (moją, męża oraz synka). Okazało się, że zapisywać mogą się całe rodziny, a nawet grupy zorganizowane. Wszystko w miłej atmosferze, bardzo sprawnie.

2018

Tym sposobem w poniedziałek, 6 sierpnia mogliśmy ruszyć na szlak jako uczestnicy akcji  ZDOBYWAMY SZCZYTY DLA HOSPICJUM. Naszym celem było zdobycie  Babiej Góry z Przełęczy Krowiarki.  Relację z tej wycieczki znajdziesz tutaj:  Babia Góra szlak z Krowiarek

Babia Góra – Beskid Żywiecki

Bez dwóch zdań takie akcje są potrzebne! Nie ma nic piękniejszego niż robić coś dla innych. A w tej akcji najpiękniejsze jest to, że można połączyć swoją pasję z niesieniem pomocy.

Czarny Staw Gąsienicowy – Tatry Wysokie

Podsumowanie 2018

Akcja  ZDOBYWAMY SZCZYTY DLA HOSPICJUM 2018  dobiegła końca  30 listopada,  zarejestrowało się do niej aż  670 uczestników.  Zdobywcom udało się zebrać 38 tys. zł.  Niesamowite, że aż tylu ludzi chodziło po górach, promując tą wspaniałą akcję. To jeszcze nie koniec!  27 stycznia  w  Pszczyńskim Centrum Kultury odbył się koncert podsumowujący tegoroczną akcję pod tytułem:  Piramida marzeń. Uczestnikom wręczone zostały wyróżnienia oraz odznaki (złote, srebrne oraz brązowe).

Akcja trwała od  1 maja,  my niestety dowiedzieliśmy się o niej dopiero końcem lipca. Załatwiliśmy wszystkie formalności i 6 sierpnia zdobyliśmy nasz pierwszy szczyt dla  Hospicjum PIO w Pszczynie.  Udało nam się w tym czasie zdobyć  19 szczytów,  przejść 220 kilometrów  po  górskich szlakach.  Otrzymaliśmy srebrne odznaki.

2019

1 maja 2019  ruszyła V edycja Zdobywamy Szczyty dla Hospicjum PIO w Pszczynie.  Rejestracja uczestników trwała od  1 kwietnia.  Dobiegła końca 30 listopada 2019.   Niestety koncert podsumowujący akcję, który miał się odbyć we wrześniu 2020  został odwołany przez koronawirusa.  Podczas trwania akcji  ZDOBYWAMY SZCZYTY DLA HOSPICJUM  udało się nam w końcu dotrzeć w  Karkonosze,  w których zdobyliśmy dla hospicjum między innymi  Śnieżkę  oraz  Śnieżne Kotły.  Często jeździliśmy w Tatry.  Wyszliśmy na kilka dwutysięczników:  SalatynKopę Kondracką,  Wołowiec  oraz  Małołączniak –  pierwsza nasza wyprawa po łańcuchach.  Udało się nam również wykorzystać czas, w którym nie działała kolejka na  Kasprowy Wierch  i wyjść na szczyt pieszo.  Nie brakowało również wędrówek po  Beskidachmężczyzna trzymający na rękach dziecko, które ma w rączce flagę akcji zdobywamy szczyty dla hospicjum na tle schroniska nad zielonym stawem oraz tatrzańskich szczytów

Zielony Staw Kieżmarski – Tatry WysokieSzczyt Wołowiec z dzieckiem,dziecko trzyma flagę akcji Zdobywamy Szczyty dla Hospicjum, w tle widoczne Rohackie StawyWołowiec – Tatry Zachodniezadowolone dziecko trzymające w rączce flagę akcji Zdobywamy Szczyty dla Hospicjum, w tle Tatry oraz kosodrzewina

Sarnia Skała – Tatry Zachodnie

dziecko na szczycie Małołączniak w tle tatrzańskie szczyty

Małołączniak – Tatry ZachodnieDziecko na szczycie Bendoszka Wielka, trzymające w rączkach flagę akcji Zdobywamy Szczyty dla Hospicjum, w oddali widok na Beskid Żywiecki

Bendoszka Wielka – Beskid Żywiecki

Podsumowanie 2019

Akcja ZDOBYWAMY SZCZYTY DLA HOSPICJUM 2019 dobiegła końca 30 listopada.  Do V edycji akcji zgłosiły się 732 osoby.  Nam udało się zdobyć  573 punkty.  Po raz drugi z rzędu otrzymaliśmy  srebrne odznaki. Choć każdy wie, że nie kolor odznaki ma tu znaczenie – cieszy nas fakt, że zabrakło nam zaledwie 27 punktów do złota 🥰 Oznacza to, że w   2019 roku  przeszliśmy z naszym dzielnym synkiem naprawdę sporo kilometrów po  górskich szlakach.  Jesteśmy szczęśliwi, że realizując naszą pasję możemy przy okazji promować tę wyjątkową akcję, dlatego zapisaliśmy się do kolejnej edycji! Ty też możesz dołączyć… ❤Dyplomy oraz srebrne odznaki za udział w akcji Zdobywamy Szczyty dla Hospicjum Pio w PszczynieDziecko trzymające srebrny medal za udział w akcji Zdobywamy Szczyty dla Hospicjum 2019, Złoty Widok w Szklarskiej Porębie

Podsumowanie 5. edycji akcji Zdobywamy szczyty dla hospicjum

2020

1 maja 2020  ruszyła  VI edycja Zdobywamy Szczyty dla Hospicjum PIO w Pszczynie.  Rejestracja uczestników trwała od 1 kwietniaPlakat promujący akcję Zdobywamy Szczyty dla Hospicjum 2020

Podsumowanie 2020

Akcja  ZDOBYWAMY SZCZYTY DLA HOSPICJUM 2020  dobiegła końca  30 listopada.  Każdy zgodzi się ze mną, że ten rok do łatwych nie należał przez koronawirusa. Tak naprawdę do dziś nic nie jest pewne. Mimo to zauważyliśmy wzrost zainteresowania  turystyką górską.  Liczę na to, że przedłoży się to na większą liczbę uczestników w następnej, VII edycji akcji ZDOBYWAMY SZCZYTY DLA HOSPICJUM.  Nam koronawirus pokrzyżował niejeden  górski plan,  ale za to pozwolił odkryć miejsca mniej znane, mniej popularne, do których zapewne byśmy w normalnej sytuacji nie dotarli.Mały turysta, zadowolone dziecko na szczycie Trzy Korony w Pieninach

Trzy Korony – PieninyUśmiechnięte dziecko na Ciemniaku, w tle szczyt Krzesanica

Ciemniak  – Tatry ZachodnieUśmiechnięty mężczyzna z dzieckiem nad Batyżowieckim Stawem, dziecko trzyma w rączkach flagę akcji Zdobywamy Szczyty dla Hospicjum

Batyżowiecki Staw – Tatry Wysokie, SłowacjaDziecko trzymające w górze flagę akcji zdobywamy szczyty dla hospicjum na szczycie Makowica w Beskidzie Sądeckim

Makowica – Beskid SądeckiDziecko trzymające flagę akcji Zdobywamy Szczyty dla Hospicjum, Śnieżne Stawki

Śnieżne Stawki – Karkonosze

W  VI edycji  akcji zdobyliśmy z mężem po  398 punkty.  Nasz sześcioletni syn zdobył natomiast  363 punkty.  Podczas tej edycji akcji ZDOBYWAMY SZCZYTY DLA HOSPICJUM  zdarzyły się nam wyjścia na szlak we dwoje, podczas gdy syn był w przedszkolu. Stąd ta różnica w punktach 😉 Miło mi poinformować, że po raz trzeci z rzędu nasza trójeczka otrzymała  srebrne odznaki. Uroczyste rozdanie pucharów, medali oraz dyplomów odbyło się 9 października na Rynku w Pszczynie.

Dziecko trzymające dyplom oraz medal zdobyty w akcji zdobywamy szczyty dla hospicjum, jesienny park w PszczynieW  VI edycji  akcji zdobyliśmy z mężem po  398 punkty.  Nasz sześcioletni syn zdobył natomiast  363 punkty.  Podczas tej edycji akcji ZDOBYWAMY SZCZYTY DLA HOSPICJUM  zdarzyły się nam wyjścia na szlak we dwoje, podczas gdy syn był w przedszkolu. Stąd ta różnica w punktach  Miło mi poinformować, że po raz trzeci z rzędu nasza trójeczka otrzymała  srebrne odznaki.

2021

Chorągiewki, książeczki, ulotki promujące akcję Zdobywamy Szczyty dla HospicjumVII edycja  akcji  ZDOBYWAMY SZCZYTY DLA HOSPICJUM 2021 –  1 maja.  Zapisy ruszają już  6 kwietnia.Sarnia Skała w Tatrach Zachodnich, uśmiechnięte dziecko siedzące na skałach, piękny widok na Tatry

Sarnia Skała – Tatry Zachodnie

Niebieski, stalowy kubek turystyczny z białym napisem Karkonosze, trzy książeczki akcji Zdobywamy Szczyty dla Hospicjum, drewniany stół przy Bacówce na Wielkiej Rycerzowej

Wielka Rycerzowa – Beskid Żywiecki

Linki do artykułów o akcji ZDOBYWAMY SZCZYTY DLA HOSPICJUM:

Baner zachęcający do przekazania 1% dla Hospicjum Pio w Pszczynie, na zdjęciu numer KRS, starsza kobieta oraz dmuchawiec na tle zachodzącego słońca