Śnieżne Kotły zimą trasa

Śnieżne Kotły, zima

Śnieżne Kotły zimą – to było od dawna nasze marzenie i choć udało się nam je spełnić, to nie do końca było tak, jak to sobie wyobrażaliśmy… Mimo to, było to dla nas cenne doświadczenie w zimowych warunkach, a zarazem wyjątkowo ekscytująca przygoda. To już nasza czwarta zima w górach, mimo to przez cały czas uczymy się poruszać w zimowym terenie. W Karkonoskim Parku Narodowym wiele tras ma wyznaczone zimowe przebiegi szlaków, które są do tego doskonale oznaczone. Przed wyjazdem w  Karkonosze warto zorientować się czy wybrana przez nas trasa jest dostępna zimą. Przy panujących w dniu naszej wyprawy na Śnieżne Kotły warunkach pogodowych (gęsta, ograniczająca widoczność mgła) bez tak gęsto ustawionych drewnianych tyczek na podejściu idącym od Schroniska pod Łabskim Szczytem moglibyśmy zapomnieć o dotarciu do celu, musielibyśmy po prostu zawrócić. Poza tym na szlaku w wyższych partiach gór nie brakowało również patroli (na nartach, skuterze śnieżnym) składających się z pracowników straży parku oraz policji. Mogliśmy czuć się bezpiecznie. Oczywiście od nas również to wyjście wymagało odpowiedniego przygotowania. Podstawa to ciepła, wiatroszczelna odzież, raczki, stuptuty (ochraniacze przeciwśnieżne) oraz zapas ciepłego napoju w plecaku. Trzeba pamiętać, że przy mocnym, mroźnym wietrze odczuwalna temperatura jest o wiele niższa, a co za tym idzie? Organizm szybciej się wychładza. To tyle drogą wstępu 😉

AKTUALIZACJA! Aktualizacja wpisu o nowe zdjęcia – 30.01.2024r.

Trasa: Szklarska Poręba, ulica Kilińskiego (szlak żółty) – Stara Droga – Schronisko pod Łabskim Szczytem (zimowy przebieg szlaku) – Mokre Rozdroże  – Česká Budka (szlak czerwony) – Równia nad Śnieżnymi Kotłami – Mały Śnieżny Kocioł – Śnieżne Kotły – powrót tą samą trasą

Data:  27 lutego 2021 / 30 stycznia 2024

Dystans:  21.70 km

Czas trwania:  około 6 godz. 30 min (sam przemarsz z sześcioletnim dzieckiem w dwie strony)

Minimalne wzniesienie: 702 m

Maksymalne wzniesienie: 1483 m

Parametry z aplikacji Google Fit

Szklarska Poręba – Schronisko pod Łabskim Szczytem

Szlak żółty do Schroniska pod Łabskim Szczytem mieliśmy przyjemność przejść już w sumie trzy razy. Podczas naszego pierwszego kontaktu z karkonoskimi szlakami – było to początkiem września 2019 roku w drodze na Śnieżne Kotły – standardowym, letnim szlakiem oraz w drugiej połowie września 2020 roku, kiedy to szliśmy na Śnieżna Stawki. Ta relacja będzie natomiast pierwszą z karkonoskiej zimy. Szlak żółty jest bardzo przyjemny, prowadzący w dużej części przez piękny las. Co nie oznacza, że nie będzie on wymagał od Was wysiłku. Są momenty, które mniej wprawionych mogą przyprawić o zadyszkę. Zapraszam do zapoznania się z dokładnym przebiegiem szlaku żółtego 😉

Śnieżne Kotły parking

Parking przy szlaku żółtym na Śnieżne Kotły w Szklarskiej Porębie, parametry GPS parkingu 50.816759, 15.525104

Na nasze szczęście z apartamentu, który wynajmowaliśmy w Szklarskiej Porębie mieliśmy kilka minut drogi do ulicy Uroczej, przy której znajduje się płatny parking usytuowany tuż przy interesującym nas szlaku żółtym. Jak możecie zauważyć na powyższym zdjęciu przed godziną 8:00 wolnych miejsc było tu pod dostatkiem. Trzeba mieć wyliczone do parkometru 50 zł (cały dzień postoju) lub skorzystać z aplikacji moBILET. Poniżej znajdziesz dokładne parametry GPS parkingu.

Parametry GPS parkingu: 50.816759, 15.525104
Parametry GPS parkingu, Szklarska Poręba: 50.816759, 15.525104

Z parkingu cofamy się kawałek do drewnianego znaku z napisem ŚNIEŻNE KOTŁY, przy którym skręcamy w prawo i kierujemy się szlakiem żółtym, który wchodzi na szeroką, leśną ścieżkę. Prowadzi tędy również czerwony szlak rowerowy.

Drewniany znak stojący na żółtym szlaku w Szklarskiej Porębie wskazujący kierunek drogi na Śnieżne Kotły oraz Łabski SzczytDrewniany drogowskaz wskazujący kierunek szlaku na Śnieżne Kotły ustawiony w sąsiedztwie Wili CytrynDziecko dyskutujące z tatą na żółtym szlaku w Szklarskiej Porębie, szeroka, leśna, pokryta zmarzniętym śniegiemLeśna, zaśnieżone droga na żółtym szlaku prowadzącym do Schroniska pod Łabskim Szczytem, w oddali widoczni turyści

Po około 600 metrach dochodzimy do drewnianego mostku. Od razu napiszę, że będzie ich po drodze kilka. Nietrudno zauważyć, że jak na środek zimy śniegu w Szklarskiej Porębie było jak na lekarstwo. Za mostem nadal idziemy szeroką, wygodną drogą leśną.

Las, drewniany most pokryty śniegiem na żółtym szlaku w Szklarskiej PorębiePiękny, karkonoski las na żółtym szlaku w Szklarskiej Porębie, dziecko dyskutujące z tatą, na szlaku zalega miejscami śnieg

1.30 km – dochodzimy do rozwidlenia, na którym czerwony szlak rowerowy skręca w lewo. Nasze żółte znaki  prowadzą nadal prosto. To był bardzo wilgotny i mglisty poranek.

Szeroka, leśna ścieżka pokryta cienką warstwą śniegu, rozwidlenie drogi - szlak żółty do Schroniska pod Łabskim Szczytem idzie prosto - turysta z dzieckiemSzklarska Poręba - leśna droga, śnieg, mgła, wilgoćSzeroka droga na żółtym szlaku w Szklarskiej Porębie, po prawej stronie drogi ułożone drzewo, mglisty, zimowy dzień

2.15 km – nasz żółty szlak skręca z w prawo. Tutaj czas pożegnać się z prostą, niewymagającą drogą. Wchodzimy na typową, leśną ścieżkę, na której w dniu naszej wycieczki miejscami było bardzo ślisko. Wszystko za sprawą wystających spod śniegu mokrych kamieni / skał.

Oznaczenie na drzewie skrętu w prawo żółtego szlaku w Karkonoskim Parku Narodowym, lasStrzałka na drzewie - skręt szlaku żółtego w prawo w karkonoskim lesie, na leśnej drodze zalega miejscami śnieg, błotoTuryści - mężczyzna i dziecko na leśnej drodze (żółty szlak) w Karkonoszach, miejscami zalega śniegSzeroka ścieżka leśna, zima - miejscami zalega na ścieżce śnieg, turysta z dzieckiem, mglisty dzieńMężczyzna z dzieckiem na żóltym szlaku prowadzącym do skrzyżowania szlaków (Stara Droga w Karkonoszach), leśna, zaśnieżona droga

Po 450 metrach (2.60 km) szlak żółty robi się jeszcze bardziej wymagający – pnie się w górę. Naszemu sześciolatkowi dopisywał dobry humor, więc większość czasu na szlaku spędziliśmy na rozmowach 'o wszystkim’ 😅

Las, zima na żółtym szlaku idącym do schroniska pod Łabskim Szczytem, dziecko

Uśmiechnięte dziecko na żółtym szlaku w Karkonoskim Parku Narodowym, leśna, kamienista ścieżka, pokryta śniegiem

Drewniane wzmocnienia na karkonoskim szlaku, leśna, kamienista droga pokryta śniegiem

Turystka z dzieckiem, leśna ścieżka w KarkoszachTurystka z dzieckiem, leśna droga w Karkoszach, śnieg zalegający na szlakuStrzałka w prawo na drzewie wskazująca kierunek przebiegu szlaku żółtego idącego do skrzyżowania szlaków - Stara Droga w Karkonoszach, skały, kamienie, śnieg

Od parkingu w Szklarskiej Porębie pokonaliśmy  3.20 km i wychodzimy z lasku (kończy się podejście), które doprowadza nas do Starej Drogi. Jak widać na zdjęciach, na szlaku żółtym w końcu zaczęło się robić zimowo.

Zimowa droga leśna na żółtym szlaku doprowadzająca do skrzyżowania szlaków - Stara Droga (Karkonosze)

Stara Droga

Stara Droga w Karkonoszach zimą, dziecko

Stara Droga (954 m n.p.m.) – to tutaj jest skrzyżowanie szlaków. Naszego żółtego, który według drogowskazów miał nas doprowadzić do Schroniska pod Łabskim Szczytem w przeciągu 45 minut (1.9 km) oraz zielonego idącego z Rozdroży pod Kamieńczykiem. Od drogowskazu jeszcze parę metrów dzieliło nas od wejścia na teren Karkonoskiego Parku Narodowego. Przeszliśmy przez kolejny mostek i doszliśmy to tabliczek informacyjnych KPN.

Drewniany słup - żółta tabliczka z napisem STARA DROGA 954 M.N.P.M. skrzyżowanie szlaków

Stara Droga w Karkonoszach - szlak żółty, zima

Teren Karkonoskiego Parku Narodowego

Drewniana tablica z napisem Karkonoski Park Narodowy, WitamyTablice informacyjne w Karkonoskim Parku Narodowym, szeroka droga, zima

Karkonoski Park Narodowy – cennik

Na terenie Karkonoskiego Parku Narodowego obowiązują, tak jak w Tatrach bilety wstępu. Na szlaku żółtym nie ma typowych drewnianych budek, w których można uiścić opłatę. Są za to informację z jakiej aplikacji skorzystać, aby to zrobić. Jest również aktualny cennik. Dodam, że w sezonie letnim na szlaku można spotkać pracownika Karkonoskiego Parku Narodowego z mobilną kasą, u którego nabędziecie bilet wstępu.

• Bilet normalny:  9 zł
  • Bilet ulgowy:  4,50 zł  (dzieci w wieku szkolnym)

Żółto biała tablica zasypana przez śnieg z cennikiem biletów w Karkonoskim Parku Narodowym

Dalsza część szlaku żółtego jest szeroka i wygodna, ale momentami idzie stromo w górę.

Turystka z dzieckiem, szeroka droga, zimowa sceneria, mgła

Mały turysta - dziecko, szeroka, pokryta śniegiem droga, mgła

Oznaczenie żółtego szlaku na drzewie stojącym po lewej stronie szerokiej drogi idącej przez karkonoski las (Szklarska Poręba), która jest pokryta śniegiemMały turysta, Stara Droga w Karkonoszach, zimaSzeroka, pokryta śniegiem droga w Karkonoskim Parku Narodowym, niebieskie niebo

Po około 600 metrach przeszliśmy przez drewniany, zasypany przez śnieg mostek, który prowadzi nad Szrenickim Potokiem.

Uśmiechnięte dziecko na drewnianym mości zasypanym przez śnieg na żóltym szlaku w Szklarskiej PorębieKarkonoski wodospadzik na żóltym szlaku idącym do schroniska pod Łabskim Szczytem, zimaZima w karkonoskim lesie, drewniany most

Następnie szlak żółty  idzie w lewo. Droga jest szeroka i przyjemna. Mieliśmy szczęście, ponieważ śnieg był ubity, dzięki czemu szło się bardzo wygodnie.

Karkonoski Park Narodowy - szeroka, zaśnieżona droga leśnaSzczęśliwe dziecko biegnące z tatą szeroką, leśną drogą, zimowy dzień

Dalej przechodzimy przez kolejny, zaśnieżony mostek na żółtym szlaku. Przy pięknej pogodzie można zobaczyć stąd Szrenicę wraz z budynkiem schroniska (1362 m n.p.m.) położoną w zachodniej części Karkonoszy.

Dziecko przechodzące przez most na szlaku żółtym idącym do Schroniska pod Łabskim Szczytem, zimaSzrenica, widok ze szlaku żółtego, okolica Kukułczych Skał, niebieskie niebo

Kukułcze Skały

Kukułcze Skały w Karkonoszach, turyści, zima

Przechodzimy około 200 metrów prostą drogą i jesteśmy przy Kukułczych Skałach. W sezonie letnim można skusić się tu na chwilę odpoczynku. Jest tu stolik z ławkami, który zimą jest ledwo widoczny spod 'góry’ śniegu. Tak jak już wspomniałam przy sprzyjających warunkach z okolic Kukułczych Skał zobaczycie Szrenicę oraz fragment Kotła Szrenickiego. Aktualnie wstęp na Kukułcze Skały  jest zabroniony. Można je obejrzeć tylko z 'frontu’.

Dziecko z tatą, zima, Kukułcze Skały
Zakaz Wstępu, tabliczka dotyczy wejścia na Kukułcze Skały w Karkonoszach

Dziecko z tatą, karkonoski szlak

Znajdująca się przy Kukułczych Skałach tablica informacyjna była przykryta porządną pierzyną śniegu. Dobrze, że w moim archiwum mam zdjęcia z poprzednich wizyt na tym żółtym szlaku.

Tablica informacyjna w Karkonoskim Parku Narodowym opisująca Kukułcze SkałyKilka informacji o  Kukułczych Skałach:

Kukułcze Skały to jedna z grup skałek, charakterystycznych dla krajobrazu Karkonoszy. Usytuowane w zachodniej części tych gór, na zboczu pomiędzy Szrenicą, a Łabskim Szczytem, stanowią malowniczy zakątek i dobre miejsce wypoczynku. Fantastyczne kształty grup skalnych, osiągających wysokość do 25 m. oraz związane z nimi legendy spowodowały nadanie im osobliwych nazw, np.: Końskie Łby, Trzy Świnki, Twarożnik, Słonecznik, Pielgrzymy. (…)”

Turysta z dzieckiem patrzący na mapę Karkonoskiego Parku Narodowego, okolice Kukułczych Skał

Robimy parę zdjęć, 'śledzimy’ mapę i ruszamy w dalszą drogę. Od Kukułczych Skał szliśmy przez 300 metrów niewymagającą, prostą drogą.

Schronisko pod Łabskim Szczytem, zimaDziecko idące do Schroniska pod Łabskim Szczytem, zimaDziecko, zima w Karkonoszach, okolice Schroniska pod Łabskim Szczytem

Po tych 300 metrach, nieopodal Schroniska pod Łabskim Szczytem (około 300 m) dochodzi do nas szlak niebieski z Wodospadu SzklarkiBiała tabliczka w kształcie strzałki wskazująca kierunek do Szklarskiej Poręby (szlak żółty)

Schronisko pod Łabskim Szczytem – zimowy przebieg szlaku na Śnieżne Kotły

schronisko-pod-labskim-sniezne-kotly-zima-nr2

Tak jak już wspominałam na wstępie – zimą wyznaczony jest za pomocą drewnianych tyczek zimowy przebieg szlaku  idący od Schroniska pod Łabskim Szczytem na Śnieżne Kotły.

Zimowy szlak na Śnieżne Kotły początkowo prowadzi stromo w górę, a otwarta przestrzeń sprawia, że mroźny wiatr daje się jeszcze bardziej we znaki podczas 'wspinaczki’. Po pokonaniu podejścia łączymy się z czerwonym szlakiem granicznym, który doprowadza nas do celu.

Schronisko pod Łabskim Szczytem

Drewniany budynek Schroniska pod Łabskim Szczytem w Karkonoskim Parku Narodowym, zima - mglisty dzień

Podczas naszej zimowej wizyty w Schronisku pod Łabskim Szczytem był przeprowadzany remont przy głównym wejściu do schroniska – musieliśmy skorzystać z bocznego wejścia znajdującego się po prawej stronie budynku.

Zmrożona, drewniana tablica wskazująca kierunek do schroniska pod Łabskim Szczytem

Schronisko pod Łabskim Szczytem (1168 m.n.p.m.)  jest jednym z bardziej lubianych przeze mnie Schronisk w Karkonoszach.  Panuje w nim miła, przyjemna atmosfera. Rano można nacieszyć się ciszą i spokojem. Dla zainteresowanych spędzeniem nocy w Karkonoszach, w schronisku dostępnych jest 38 miejsc noclegowych. Jedzenie jest tu naprawdę pyszne i zawsze świeże. Tradycyjnie, i tym razem zatrzymaliśmy się tu na małe co nieco. W końcu trzeba było się ogrzać przed drugą częścią trasy na Śnieżne Kotły. Było za wcześnie na obiad, więc zdecydowaliśmy się na czekoladę na gorąco z ciastem. Muszę przyznać, że tym razem turystów było dość sporo, jak na tak wczesną porę. Jednak większość z nich nie kontynuowała dalszego podejścia na Śnieżne Kotły, więc na samym szlaku nie było tłoczno. W sąsiedztwie schroniska jest nartostrada Bystra. Przy dobrych warunkach rozciągają się stąd bardzo przyjemne widoki na: Szklarską Porębę, Kotlinę Jeleniogórską, Góry Izerskie, a nawet na Dolny Śląsk. Z okolic schroniska możecie udać się naprawdę w wiele miejsc  – jest tu skrzyżowanie szlaków turystycznych.

Wejście do Schroniska pod Łabskim Szczytem, drewniany budynek

Wnętrze schroniska pod Łabskim Szczytem, drewniane ściany, na jednej ze ścian wisi głowa jelenia, stoły z ławkamiKubek z kawą oraz kubeczek z mlekiem, drewniany stół, jadalnia w schronisku pod Łabskim Szczytem

Schronisko pod Łabskim Szczytem pieczątka

Mokre Rozdroża

Po ogrzaniu się, krótkim odpoczynku ruszyliśmy w dalszą drogę. Kierowaliśmy się w górę wydeptaną przy schronisku w śniegu przez turystów ścieżką, która po około 200 m doprowadziła nas do Mokrych Rozdroży, od którego w stronę Śnieżnych Kotłów szliśmy  zimowym wariantem, który wyznaczony został przez CZESKĄ ŚCIEŻKĘ.

Turysta z uśmiechniętym dzieckiem na zimowym przebiegu szlaku na Śnieżne Kotły, mgła, siarczysty mrózZamrożony drogowskaz w Karkonoskim Parku Narodowym

Żółta tabliczka w Karkonoszach z napisem ZIMOWY PRZEBIEG SZLAKU

Czeska Ścieżka

Dziecko, zimowy szlak na Śnieżne Kotły

Jak widzicie na zamieszczonych we wpisie fotografiach szlak zimowy na Śnieżne Kotły jest doskonale oznaczony. Tyczki są na tyle gęsto rozmieszczone, że nawet przy takiej kiepskiej widoczności, jaką my mieliśmy w dniu naszej wycieczki da się na spokojnie pokonać tę trasę. Oczywiście to Wy musicie sami ocenić czy dacie radę 😊

Na tym odcinku szlaku szliśmy stromo w górę przez około 1200 metrów. Podejście ciągnęło się niemiłosiernie, a mroźny wiatr smagał nas po twarzach. Moje włosy natomiast były białe 😅 Po drodze można podziwiać Szrenicę.

To na tym odcinku mijał nas patrol straży KPN na nartach.

Turystka na zimowym szlaku na Śnieżne KotłyTurystka z dzieckiem na zimowym szlaku biegnącym na Śnieżne KotłyDziecko, zimowe podejście na Śnieżne Kotły, słońce, śniegKarkonoski szlak, wiatr, śnieg, słońceRodzina na karkonoskim szlaku, okolice Schroniska pod Łabskim Szczytem, zimaSzczęśliwa turystka z dzieckiem na karkonoskim szlakuKarkonosze zimąZima na karkonoskim szlakuTurystka w drodze na Śnieżne Kotły, w tle Szrenica, zima

Widok na Szrenicę z zimowego szlaku na Śnieżne KotłyWidok na Szrenicę z zimowego szlaku na Śnieżne Kotły, zachód słońca

W 2021 roku podejście zimowym szlakiem wyglądało tak:

Zadowolone dziecko odpoczywające na śniegu w drodze na Śnieżne Kotły zimą

Zamrożona drewniana tyczka

Dziecko na kolankach na szlaku prowadzącym w stronę Śnięznych Kotłów, ledwo widoczne przez mgłę drewniane tyczki

Turyści (dziecko, mężczyzna) idący stromo w górę zimowym szlakiem na Śniezne Kotły, gęsta mgła, drewniane tyczkiUśmiechnięte dziecko, zmrożone, drewniane tyczki w Karkonoskim Parku NarodowymPara turystów w Karkonoskim Parku Narodowym, mróz, białe włosy

Drewniana tyczka, mróz

Uśmiechnięte dziecko stojące przy zamarzniętej, drewnianej tyczce na karkonoskim szlaku

Česká Budka

Česká Budka w Karkonoszach, zachód słońca, zima

9.55 km – Česká Budka położona jest 1417 m n.p.m. Przechodzi tu polsko – czeska granica i jest tu skrzyżowanie szlaków:  naszego zimowego z czerwonym szlakiem (odcinek  Głównego Szlaku Sudeckiego).

Zmrożony, ledwo widoczny drogowskaz z białą tabliczką z napisem Česká Budka 1417 m n.p.m. - skrzyżowanie szlaków

Česká Budka w Karkonoszach, zachód słońca, zimaČeská Budka w Karkonoszach, uśmiechnięte dziecko, zachód słońca, zimaČeská Budka w Karkonoszach, zachód słońca, zimaDziecko, karkonoski szlak, zachód słońca

Tutaj strome podejście idzie w niepamięć. Odbijamy w lewo i od teraz kierujemy się czerwonymi znakami. Dalsza część szlaku jest prosta i niewymagająca większego wysiłku. Oczywiście cały czas idziemy wzdłuż gęsto ustawionych drewnianych tyczek.

Szlak czerwony idący w stronę Śnieżnych Kotłów, zaśnieżona drogaTurystka z dzieckiem, zima, w drodze na Śnieżne KotłyUśmiechnięte dziecko na karkonoskim szlaku, zimaZimowa ścieżka na Śnieżne Kotły, niebieskie niebo

Równia nad Śnieżnymi Kotłami

Równia nad Śnieżnymi Kotłami w Karkonoszach, zima, dziecko

Po chwili (11.30 km ) przechodzimy obok drogowskazu, z którego dowiadujemy się między innymi, że jesteśmy na Równi nad Śnieżnymi Kotłami  (1489 m n.p.m.) Zostało nam jeszcze do pokonania około 300 metrów do Śnieżnych Kotłów.

Turystka w drodze na Śnieżne Kotły, zimaSłup, żółta tabliczka z napisem - Równia pod Śnieżnymi Kotłami 1489 m n.p.m. - drogowskazy - opis szlaku czerwonego

Przed nami była jeszcze jedna prosta… 😁

Śnieg, niebieskie niebo, widok w kierunku Śnieżnych Kotłów

Śnieżne Kotły, zima, niebieskie nieboDziecko, Śnieżne Kotły -zima

Dziecko na Śnieżnych Kotłach zimą

Śnieżne Kotły

Śnieżne Kotły - zima, śnieg, niebieskie niebo

Na  Śnieżnych Kotłach  aplikacja w moim telefonie wskazywała, że od rana przeszliśmy 11.70 km.

We wpisie pojawiły się nowe zdjęcia z naszej ostatniej wizyty na Śnieżnych Kotłach (30.01.2024r.). Tym razem pogoda nam dopisała… 😁

Śnieżne Kotły wysokość

Śnieżne Kotły  –  1490 m n.p.m.

Śnieżne Kotły zimą, słup z drogowskazami, niebieskie niebo

Śnieżne Kotły  leżą pomiędzy  Łabskim Szczytem  oraz  Wielkim Szyszakiem,  który przy ładnej pogodzie jest stąd widoczny.  Prowadzi tędy Główny Szlak SudeckiNa Śnieżnych Kotłach  są tarasy widokowe, z których możecie rzucić okiem na charakterystyczny budynek  Radiowo – telewizyjnego Ośrodka Nadawczego Śnieżne Kotły  z innej perspektywy.

Śnieżne Kotły w Karkonoszach, Obserwatorium na Śnieżnych Kotłach, zima

Będziecie mogli podziwiać również stawki położone w dole kotła –  Śnieżne Stawki (na zachód zobaczycie Mały Kocioł Śnieżny, na wschód  Wielki Kocioł). Zimą nie należy podchodzić do krawędzi Śnieżnych Kotłów.

UWAGA!  Szlak na Śnieżna Stawki  jest  zamknięty  dla turystów w okresie zimowym. Zachęcam do zobaczenia ich z bliska w letnim sezonie:   Śnieżne Stawki szlak ze Szklarskiej Poręby

Śnieżne Kotły, zimaŚnieg, niebieskie niebo, Śnieżne Kotły

Dziecko na Śnieżnych Kotłach, zimaZima na Śnieżnych Kotłach

Krajobraz górski rozciągający się ze Śnieżnych Kotłów na stawy (Śnieżne Stawki), dzieckoZima, Śnieżne KotłyWidok rozciągający się ze Śnieżnych KotłówZimowy krajobraz górski, Śnieżne KotłyZima na Śnieżnych KotłachUśmiechnięte dziecko na zimowych Śnieżnych Kotłach w KarkonoszachTurysta z dzieckiem na Śnieżnych Kotłach zimą

Śnieżne Kotły zachód słońca

Zimowy zachód słońca w Karkonoszach, Śnieżne Kotły

Zima, zachód słońca na Śnieżnych KotłachLód, zachód słońca, Karkonosze

Zachód słońca, okolice Śnieżnych Kotłów w Karkonoszach

Zimowy zachód słońca, Śnieżne Kotły w Karkonoszach

Zachód słońca w Karkonoszach, zima na Śnieżnych KotłachZimowy zachód słońca na Śnieżnych KotłachŚnieżne chochoły, zachód słońca na Śnieżnych KotłachKarkonoski Park Narodowy, zachód słońca, zimaZimowy zachód słońca na Śnieżnych KotłachŚnieżne Kotły, zachód słońca, zima

Jeszcze kilka słów o charakterystycznym budynku, który znajduje się na Śnieżnych Kotłach. Większość osób myśli, że jest to schronisko. O ile w latach 1837 r. – 1961 r. rzeczywiście mieściło się tu schronisko turystyczne „Nad Śnieżnymi Kotłami” (źródło wikipedia).  To aktualnie działa tu: Radiowo Telewizyjny Ośrodek Nadawczy Jelenia Góra / Śnieżne Kotły.

Biała tabliczka z niebieskim napisem - Radiowo Telewizyjny Ośrodek Nadawczy Jelenia Góra - Śnieżne Kotły

Poniżej mam dla Was jeszcze kilka zimowych ujęć z mglistych Śnieżnych Kotłów. Na Śnieżnych Kotłach spędziliśmy bardzo milusio czas. Nasz synuś mimo tak ogromnego wysiłku szalał w śniegu, skakał, ganiał… Ja się pytam: skąd dzieciaczki mają tyle siły…? Przez cały czas towarzyszył nam jednak bardzo mroźny wiatr. Na szczęście ciepła kawa pomogła się nam nieco rozgrzać 😍

Mgła na Śnieżnych Kotłach, ledwo widoczny budynek, w którym działa Radiowo Telewizyjny Ośrodek Nadawczy Jelenia Góra - Śnieżne Kotły, skały, zima

Turysta z dzieckiem, zimowe warunki, mgła, w tle budynek, w którym znajduje się Radiowo – telewizyjny Ośrodek Nadawczy Śnieżne Kotły

Dziecko na Śnieżnych Kotłach zimą, w tle Radiowo – telewizyjny Ośrodek Nadawczy

Bloki skalne na Śnieżnych Kotłach, mróz, żółta tabliczka z napisem - ZIMOWY PRZEBIEG SZLAKU na Śnieżne KotłySzczęśliwe dziecko na tle skał znajdujących się na Śnieżnych Kotłach, zima

Metalowy kubek z ciepłą kawą, zmrożone skałyDziecko w goglach na tle budynku znajdującego się na Śnieżnych Kotłach w Karkonoszach, mgła, zimowy dzień

Zejście ze Śnieżnych Kotłów tą samą trasą poszło nam dość sprawnie. Nie zatrzymywaliśmy się już w schronisku. Postanowiliśmy udać się prosto na parking. W końcu musieliśmy odpocząć przed kolejnym dniem i wyjazdem do domu. W tym roku zima pokazała nam w górach wiele razy swoje prawdziwe oblicze. Uważajcie na siebie podczas zimowych wypraw, pamiętajcie o swojej kondycji i wybierajcie trasy dostosowane do swoich możliwości 😊

Turysta z dzieckiem, okolice Śnieżnych Kotłów, zima, zachód słońca

W dniu wyjazdu korzystając z pięknej pogody udaliśmy się na platformę widokową ZŁOTY WIDOK. Relację z tej wycieczki znajdziesz tutaj:  Złoty Widok – platforma widokowa

poradnik-zima-gory-ok

Zapraszam do śledzenia mojego bloga na Facebooku: Blog szlakowe.pl  i na Instagramie: @greenmagpic