Batyżowiecki Staw szlak z Wyżnie Hagi

Szczyty tatrzańskie odbijające się w Batyżowieckim StawieSzalone spontaniczne  wyjazdy w Tatry  są dla nas ostatnio normą 😉 Spragnieni  tatrzańskich widoków  zaplanowaliśmy dość daleką podróż (jak na jednodniowy wypad). Naszym celem było urocze miasteczko leżące na  Słowacji  u podnóża  Tatr Wysokich – Wyżnie Hagi (Vyšné Hágy).  Oddalone od naszego rodzinnego miasta około 180 km. Trasa, którą musieliśmy pokonać samochodem była nam doskonale znana, ponieważ trzy tygodnie wcześniej mieliśmy okazję zobaczyć co kryje się po drugiej stronie góry  Gerlach,  jest to równie wspaniały  Wielicki Staw ze Śląskim Domem.  Wyjazd wiązał się oczywiście z wczesnym wstaniem. Punkt 2:30 byliśmy na nogach, szybko dopakowaliśmy co trzeba i ruszyliśmy w podróż. Dzień zaczął się spektakularnym wschodem słońca, widoczność była wspaniała, a poranne mgły wyjątkowo łaskawe. Od razu wiedziałam, że to będzie udany wyjazd, ale nie miałam zielonego pojęcia, że trafimy do tak magicznego miejsca. Cisza i spokój panująca na szlaku oraz nad samym stawem jest nie do opisania słowami… Październik – ostatnie podrygi złotej jesieni, końcówka tygodnia, turystów dosłownie garstka. Tyle drogą wstępu, zapraszam do dalszej lektury…

Trasa: Wyżnie Hagi (szlak żółty) – Rozstaj szlaków przy Batyżowieckim Stawie – Batyżowiecki Staw – powrót tą samą drogą

mapa-wyznie-hagi-batyzowiecki-staw

Data:  18 październik 2018 / 14 lipiec 2020

Dystans:  11:60 km

Czas trwania: 5:52 (sam przemarsz z czteroletnim dzieckiem) / 5:18 (z sześcioletnim dzieckiem)

Maksymalne wzniesienie: 1947 m

Uwaga!  Szlak żółty  prowadzący z  Wyżnie Hagi nad Batyżowiecki Staw  jest zamknięty  od 1 listopada do 14 czerwca.

Wpis został zaktualizowany o nowe zdjęcia. Batyżowiecki Staw odwiedziliśmy 14 lipca 2020 r. oraz  5 sierpnia 2022 r.

Wracaj do miejsc, które kochasz

Parking Wyżnie Hagi

Dojeżdżamy do interesującego nas miasteczka –  Wyżnie Hagi.  Szukamy miejsca, w którym moglibyśmy zaparkować nasz samochód. Przejeżdżamy przez ogromną bramę  Sanatorium Leczenie Gruźlic i tutaj troszkę błądzimy. Przejeżdżamy przez tory kolejowe i zaczynamy piąć się w górę w poszukiwaniu początku  żółtego szlaku.  Bezskutecznie… Co kawałeczek mijamy budynki uzdrowiska. W końcu zawracamy. Przejeżdżając przez tory zauważamy  nieduży parking tuż przy stacji kolejowej –  Wyżnie Hagi.  Bez wahania skręcamy i parkujemy nasz samochód. Syn był zachwycony, ponieważ mógł podziwiać przejazd kolejowy, ale największą radość sprawił Mu pociąg, który nadjechał niespodziewanie na stację.

Parking Wyżnie Hagi znajdujący się przy stacji kolejowejMiejscówka okazała się idealna, ponieważ to tutaj swój początek ma nasz  żółty szlak.  Parking  jest tu darmowy. W dniu naszej wycieczki był zupełnie pusty.

parking położony jest  1125 m n.p.m.

Żółta tablica TANAP z napisem Wyżnie Hagi 1 125 m n.p.m.Zakładamy plecaki i rozpoczynamy wędrówkę. Mijamy mały bar znajdujący się tuż obok budynku stacji kolejowej i wchodzimy na zadrzewioną dróżkę prowadzącą w sąsiedztwie torów.Szlak żółty idący obok torów kolejowych w miejscowości Wyżnie Hagi

Szybko jednak wychodzimy na drogę asfaltową, która jest zamknięta dla ruchu samochodowego. Korzystać z niej mogą jedynie mieszkańcy dojeżdżający do swoich posesji. Przechodzimy przez tory kolejowe, mijamy kilka domów. Po około 500 metrach kończy się asfalt.Słowacja - Wyżnie Hagi szlak żółty prowadzący nad Batyżowiecki Staw, droga asfaltowaTurysta z dzieckiem idący drogą asfaltową na żółtym szlaku (Wyżnie Hagi)idącym nad Batyżowiecki StawWyżnie Hagi (Słowacja) szlak żółty, drewniana chatkaTuryści - mężczyzna z dzieckiem na żółtym szlaku w Wyżnie Hagi, drewniana chata, widok na tatrzańskie szczyty, niebieskie nieboTurysta z dzieckiem maszerujący żółtym szlakiem prowadzącym z Wyżnie Hagi, po prawej stronie drewniana chata Naszym oczom ukazała się tablica informująca nas, że  szlak żółty jest zamknięty dla turystów w czasie zalegania śniegu  (w okresie od 1 listopada, aż do 14 czerwca).  Dodam, że  większość szlaków na Słowacji w Tatrach Zachodnich  oraz  Tatrach Wysokich  jest zamknięta w tym okresie.  Szliśmy bardzo przyjemną, szeroką drogą która jest kamienista. Pogoda była wspaniała… Jak na październik – wymarzona.Słoneczny, jesienny dzień, szeroka droga w Tatrach Wysokich

Ten odcinek mierzy około kilometr. 1.50 km szlak odbija w lewo. Wchodzimy dla odmiany na wąską, kamienistą dróżkę.Wąska dróżka na żółtym szlaku idącym z Wyżnie Hagi

Wąska, kamienista ścieżka leśna

Jesienne widoki rozciągające się wkoło były niesamowite… Zdecydowaliśmy się za namową synka na krótką przerwę, aby zagryźć małe co nieco. Ścieżka na żółtym szlaku w Tatrach Wysokich na Słowacji, jesienne drzewaDolina Batyżowiecka w jesiennej odsłonie

Dziecko z tatą na żółtym szlaku idącym nad Batyżowiecki Staw, polana, drewniana barierka, ścieżka prowadząca przez polanęOset na zielonym tlePo chwili dochodzimy do wiaty ze stolikiem i ławeczkami. Gdybyśmy tylko wiedzieli o tym miejscu kilka kroków wcześniej … 😅Drewniane wiata na żółtym szlaku prowadzącym przez Dolinę Batyżowiecką

Wchodzimy na leśną drogę. Mijamy malutki, drewniany domeczek, z którego wylatuje zimna, górska woda. Nasz Syn raźnym krokiem biegnie w jego stronę i moczy rączki.

Dziecko na żółtym szlaku w Tatrach Wysokich, Słowacja, leśna ścieżka, drewniany domek z górską wodąDziecko przy drewnianym domku, z którego wylatuje górska woda, szlak żółty w Tatrach Wysokich na SłowacjiMały turysta, dziecko na żółtym szlaku w Dolinie Batyżowieckiej, drewniana budka, z której wypływa zimna, górska woda

Dziecko, górskie źródełko w lesie na żóltym szlaku wiodącym nad Batyżowiecki Staw w Tatrach Wysokich na SłowacjiZa drewnianym domeczkiem  szlak żółty  odbija w prawo. Podłoże robi się z każdym krokiem coraz bardziej wymagające. Pod stopami mieliśmy kamienie i korzenie. Na szlaku panowała niesamowita cisza. Słychać było tylko śpiew ptaków i… naszego synka, któremu buzia się nie zamykała 😁Wąska leśna ścieżka - żółty szlak - Wyżnie Hagi, turysta z dzieckiemStrome, skalne podejście na szlaku w Tatrach SłowackichZadowolony turysta z dzieckiem na leśnej ścieżce, Tatry Wysokie - SłowacjaDochodzimy do polany, na której widać skutki  huraganu,  który przeszedł w  2004 roku  przez  Dolinę Batyżowiecką. W tym miejscu nie za bardzo wiadomo, gdzie dalej prowadzi nasz szlak. To 2.50 km naszej wędrówki (rozwidlenie). Trzeba nieźle wyostrzyć wzrok, aby zauważyć  żółte znaki. W tym miejscu skręcamy w lewo.Dolina Batyżowiecka (szlak żółty) zniszczona przez huragan, połamane drzewa Następnie mieliśmy do pokonania strome podejście mierzące około 400 metrów. Masa połamanych drzew leżących na szlaku robiła wrażenie… Oczami wyobraźni można zobaczyć co się tu działo podczas huraganu… Mimo, że minęło już tyle lat. W oddali widzieliśmy leśników, którzy wycinali, usuwali zalegające na drodze drzewa.Turysta z dzieckiem idący Doliną Batyżowiecką, las zniszczony przez huragan, połamane drzewaTurysta, podejście na szlaku żółtym w Wyżnie Hagi - Tatry WysokieWąska ścieżka, wierzbówka kiprzycy, turysta, Tatry Wysokie na SłowacjiDziecko na drodze leśnej w Tatrach WysokichPo pokonaniu podejścia naszym oczom ukazuje się żółta tablica  POZOR!  informująca nas, że  wchodzimy na teren ścisłej ochrony przyrody  i kontynuujemy wędrówkę na własną odpowiedzialność.Szlak żółty w Dolinie Batyżowieckiej, żółta tablica wisząca na drzewie z napisem Uwaga, teren ścisłej ochrony przyrody

W miejscu tym występuje niebezpieczeństwo przewracania się drzew. Oczywiście bez wahania wchodzimy w gęsty las. Pod stopami mamy kamienie i korzenie, które po chwili zamieniają się w skalne schody. Dość strome i śliskie schody…Mężczyzna z dzieckiem pokonujący strome podejściee, nawierzchnia skały i korzenie, lasMężczyzna trzymający za rękę dziecko, strome, skalne schody w Tatrach Wysokich

Po pokonaniu schodów wychodzimy ze strefy ścisłej ochrony na bardzo przyjemną, wąską drogę.

Żółty szlak oznaczony na skale, leśna ścieżka, Tatry WysokiePod naszymi stopami nie brakowało kamieni. 3:40 km wychodzimy z lasu i kierujemy się tunelem z kosodrzewiny. W koło nadal panowała słodka cisza, przeplatana ze śpiewem ptaków.Dziecko wędrujące wąską ścieżką, w oddali widoczne tatrzańskie szczyty

Krajobraz górski rozciągający się z żółtego szlaku prowadzącyego z miejscowości Wyżnie Hagi, mglisty dzieńJesienne drzewo, w oddali krajobraz górski rozciągający się ze szlaku w Tatrach WysokichDziecko na wąskiej ścieżce prowadzącej pomiędzy kosodrzewiną - szlak żółty nad Batyżowiecki Staw - Słowacja

Droga cały czas pięła się w górę. I tak było już do samego  Batyżowieckiego Stawu.  Po drodze mijamy potoczek górski, nad którym nasza pociecha urządza sobie przerwę. Czas wykorzystuje oczywiście na zabawę, zamiast na regenerację sił 😅

Potok płynący przez Batyżowiecką Dolinę, szlak żółty'Potok górski, skały na żółtym szlaku idącym w kierunku Batyżowieckiego Stawu

Uśmiechnięte dziecko, potok górski w okolicach Batyżowieckiego StawuTurysta z dzieckiem na tle Tatr w Dolinie Batyżowieckiej

Uśmiechnięte dziecko odpoczywające na skałach w Batyżowieckiej DolinieMotyl, liścieMężczyzna z dzieckiem przechodzący przez potok górski w Tatrach Słowackich

Dalej  szlak żółty  nadal prowadzi pomiędzy kosodrzewiną. Nie brakuje tu trudnych odcinków, na których trzeba się nieźle nagimnastykować. To była niezła szkoła dla naszego synka, który dzielnie pokonywał wszystkie przeszkody.

Strome, skalne schody na żółtym szlaku idącym w kierunku Batyżowieckiego Stawu

Wdrapywaliśmy się coraz wyżej, otoczeni coraz to piękniejszymi widokami. Soczysta zieleń kosodrzewiny miesza się z połyskującymi w oddali kolorowymi drzewami.Dziecko na wąskiej ścieżce w Tatrach Wysokich na Słowacji

Kosodrzewina, jesienny, górski krajobrazKrajobraz górskiMały turysta, dziecko stojące na skale na żółtym szlaku idącym w kierunku Batyżowieckiego Stawu, dziecko trzyma w ręce patyk

Jesienne liścieDroga cały czas pięła się w górę. Obracając się widzieliśmy jaką konkretną wysokość zdążyliśmy osiągnąć. To jest wyjątkowy odcinek żółtego szlaku,  który bez wątpienia utkwi w naszej pamięci na zawsze. Strome, skalne podejście prowadzące wśród kosodrzewinyTurysta odpoczywający na skałach w Tatrach Wysokich

Skalne podejście idące między kosodrzewiną

Tunel między kosodrzewiną, Tatry WysokieSkalne podejście, zielona kosodrzewina, skalne, tatrzańskie szczytyCzasem wyprzedzałam moich chłopaków i czekając na nich stawałam na skale, zamykałam oczy i oddychałam pełną piersią. Szczęście jakie mi towarzyszyło w tych momentach jest nie do opisania… Z każdym krokiem czuje się tą niesamowitą przestrzeń coraz bardziej. Turysta z dzieckiem pokonujący podejście pod Batyżowiecki Staw, piękny, słoneczny dzieńŚcieżka w Tatrach Wysokich prowadząca między soczysto zieloną kosodrzewinąSzyszka, żółto - zielone igły, jesieńNaszym oczom ukazał się  najwyższy szczyt Tatr Słowackich – Gerlach, który nawet z daleka zadziwia swoją dostojnością. Przed nami był do pokonania już ostatni odcinek  szlaku żółtego,  który był kamienisty… bardzo kamienisty…Skalna ścieżka, w oddali widoczny GerlachSkalne podejście pod Batyżowiecki Staw, w oddali krajobraz górskiTurysta z dzieckiem w Tatrach Wysokich, szlak prowadzący między kosodrzewinąDolina Batyżowiecka  słynie również z  wodospadów.  Zapewniam Was, że obok głośnego szumu  wodospadów  znajdujących się w oddali po prawej stronie  ścieżki na żółtym szlaku  nie da się przejść obojętnie.

Widok na tatrzańskie wodospady z żółtego szlaku prowadzącego do Batyżowieckiego Stawu

Dolina Batyżowiecka , wodospad widziany z żółtego szlaku nad Batyżowiecki Staw

Wodospady w Dolinie Batyżowieckiej w letniej odsłonie

Niebo było niebieściutkie… gościły na nim drobne, białe obłoczki.  Szybko jednak przekonaliśmy się jak diametralnie zmieniają się warunki w górach.  Batyżowieckiego Stawu  jeszcze nie było widać, ale mieliśmy świadomość, że jest już na wyciągnięcie ręki.

Skalne podejście na szlaku żółtym biegnącym do Batyżowieckiego Stawu, widok na tatrzańskie szczyty w tym najwyższy szczyt Tatr Słowackich GerlachSkalny odcinek szlaku żółtego nad Batyżowiecki Staw, lato, błękitne niebo z białymi chmurami Turystka stojąca na tle szczytu Gerlach w Tatrach Wysokich, błękitne nieboMały, dzielny turysta siedzący na skale pod szczytem GerlachDziecko na tle tatrzańskich szczytów w Tatrach Wysokich, kosodrzewinaSkalna ścieżka na żółtym szlaku idącym nad Batyżowiecki Staw, widok na szczyt Gerlach, piękny letni dzieńTurysta z dzieckiem idący po skałach w kierunku Batyżowieckiego Stawu, po prawej stronie szczyt GerlachDziecko idące z tatą skalnym szlakiem w kierunku Batyżowieckiego Stawu, chmuryDziecko wspinające się w górę żółtego szlaku - Rozstaj szlaków przy Batyżowieckim StawieTurysta z dzieckiem pokonujący strome podejście prowadzące do Rozstaju szlaków przy Batyżowieckim Stawie - 1884 m n.p.m.

Rozstaj szlaków przy Batyżowieckim Stawie

Dotarliśmy do  Rozstaju szlaków przy Batyżowieckim Stawie (1884 m n.p.m.).  Z tablicy dowiedzieliśmy się, że do  Batyżowieckiego Stawu  mamy jeszcze 5 minut drogi.  Natomiast osoby kontynuujące swoją wyprawę nad  Popradzki Staw osiągną go za ponad dwie godziny (2:15h). My kontynuowaliśmy wędrówkę  żółtym szlakiem,  który dalej prowadził nas skalnym chodnikiem.

Żółte tablice w Tatrach Wysokich na Słowacji, Rozstaj szlaków przy Batyżowieckim Stawie

Dziecko siedzące na kamiennych schodach w Tatrach Wysokich w pobliżu Batyżowieckiego Stawu, na niebie gęste chmury przykrywające tatrzańskie szczytyŻółto - czerwony szlak prowadzący do Batyżowieckiego Stawu, skalny, stromy szlak, mężczyzna idący z dzieckiemTurysta z dzieckiem, w tle ściana szczytu Gerlach, skalne podejścieMężczyzna z dzieckiem, skalny chodnik w Tatrach Wysokich na SłowacjiZadowolony turysta na tle Tatr Wysokich - okolica Batyżowieckiego Stawu - szlak żółtyWielki głaz, doskonały widok na Gerlach, błękitne nieboDziecko na żółtym szlaku prowadzącym do Batyżowieckiego Stawu, skały, skalne tatrzańskie szczyty

Batyżowiecki Staw (Batizovské pleso)

Jesienny Batyżowiecki Staw na Słowacji, nogi turystki odpoczywającej nad stawem, widok na tatrzańskie szczyty, jesienne barwy, niebieskie nieboAplikacja wskazywała, że od samochodu przeszliśmy 5:70 km. Zajęło nam to 3 godziny. Dotarliśmy pod sam  Batyżowiecki Staw położony  1884 m n.p.m.  w samym centrum  Doliny Batyżowieckiej.  W oczy rzuca się zapierająca dech w piersiach ściana najwyższego w  TatrachGerlacha  mierzącego 2655 m,  Kończystej 2535 m  oraz na  Batyżowiecki Szczyt 2456 m.

Batyżowiecki Staw zdjęcia – jesień

Batyżowiecki Staw, tatrzańskie szczyty odbijające się w tafli stawu, doskonała widoczność
Krajobraz rozciągający się znad Batyżowieckiego Stawu, piękne, niebieskie nieboBatyżowiecki Staw, tatrzańskie szczytyWidok na Gerlach znad Batyżowieckiego Stawu, słoneczny, jesienny dzieńPrzy stawie napotykamy pojedynczych turystów, którzy szybko opuszczają teren stawu. Tym sposobem mieliśmy staw tylko dla siebie przed ponad godzinę… Bezcenne… Obiadek smakował tu naprawdę wyjątkowo… Uśmiechnięte dziecko nad Batyżowieckim Stawem, jedzące żółty owoc - kakiNie mówiąc o kawie… jej smak był tego dnia jeszcze bardziej intensywny…  Chciałoby się wcisnąć pauzę i wykrzyczeć 'chwilo trwaj’!

Nad Batyżowieckim Stawem nie mogło zabraknąć czasu na zabawę. Chłopaki usiłowali złowić rybę patykiem – oczywiście bezskutecznie 😅 Z czasem zerwał się wiatr, a mi zależało mi na zdjęciach stawu z 'lusterkiem’. Na szczęście cierpliwość popłaca. Były momenty, kiedy  Gerlach  pięknie odbijał się w tafli wody. Tak jak pisałam zmiana pogody nastąpiła zadziwiająco szybko. Zjedliśmy 'obiad’ i błękitne niebo pozostało już tylko wspomnieniem. Gerlach wznoszący się nad Batyżowieckim StawemSkały odbijające się w Batyżowieckim Stawie Tatry Wysokie, Batyżowiecki Staw w jesiennej odsłonie Skalne, tatrzańskie szczyty odbijające się w Batyżowieckim StawieTatrzańskie szczyty odbijające się w tafli Batyżowieckiego Stawu Lusterko -jesienne Tatry odbijające się w tafli Batyżowieckiego Stawu

Zjawiskowy Batyżowiecki Staw, jesieńBatyżowiecki StawRodzice z dzieckiem nad Batyżowieckim Stawem

Batyżowiecki Staw zdjęcia – lato

Batyżowiecki Staw - Tatry Wysokie, letni dzieńHorągiewka akcji Zdobywamy Szczyty dla Hospicjum PIO w Pszczynie nad Batyżowieckim Stawem w Tatrach słowackich, w tle dziecko stojące na brzegu Batyżowieckiego Stawu

Batyżowiecki Staw w słowackich Tatrach Wysokich latem

Widok na Batyżowiecki Staw - latoNajwyższy szczyt Tatr Słowackich widoczny z nad Batyżowieckiego Stawu

Turystka z dzieckiem siedząca na sklae nad Batyżowieckim Stawem, piękny letni dzień, niebieskie niebo

Uśmiechnięci turyści odpoczywający nad Batyżowieckim Stawem na Słowacji

Turysta z dzieckiem odpoczywający na sklae na brzegu Batyżowieckiego Stawu w Tatrach słowackich, przepiękny letni dzień

Widok na Gerlach z brzegu Batyżowieckiego Stawu, roślina kwitnąca na różowo - Miłosna górska

Słowacki szczyt Gerlach odbijający się w tafli Batyżowieckiego StawuUśmiechnięte dziecko z tatą siedzące na sklae nad Batyżowieckim Stawem, latoUśmiechnięte dziecko nad Batyżowieckim Stawem

Batyżowiecki Staw, piękne letnie popołudnie w Tatrach Słowackich

Lato na Batyżowieckim Stawem

Zapraszam również do obejrzenia krótkich filmików nagranych nad Batyżowieckim Stawem:

Widok na Batyżowiecki Staw oraz wznoszące się nad nim tatrzańskie szczyty, latoTatry Wysokie, widok rozciągający się z brzegu Batyżowieckiego Stawu, chmury nad tatrzańskimi szczytamiWidok rozciągający się z brzegu Batyżowieckiego StawuWidok na Tatry znad Batyżowieckiego Stawu, pochmurny, letni dzieńTurystka siedząca na brzegu Batyżowieckiego Stawu podziwiająca TatryBatyżowiecki Staw z widokiem na zachmurzone niebo oraz tatrzańskie szczyty

Metalowy kubek z logo blogu szlakowe.pl stojący na skale na tle Tatr, Batyżowiecki StawBatyżowiecka Dolina, widok na Tatry, chmury oplatające tatrzańskie szczytyBatyżowiecki Staw w letnim wydaniu, białe chmury, skały, zielona trawa

Uśmiechnięty mężczyzna z dzieckiem nad Batyżowieckim Stawem, dziecko trzyma w rączkach flagę akcji Zdobywamy Szczyty dla HospicjumA tu okolice  Batyżowieckiego Stawu.Dziecko stojące na skale, okolice Batyżowieckiego Stawu - Tatry Wysokie Turysta łapiący zasięg w telefonie komórkowym w Tatrach Wysokich nad Batyżowieckim StawemMężczyzna z dzieckiem stojący na skałach w pobliżu Batyżowieckiego Stawu w Tatrach Wysokich, zachmurzone nieboNiestety wszystko co dobre, szybko się kończy. Chciałoby się jeszcze posiedzieć nad stawem. Czas jednak płynną tu nieubłaganie szybko.  Szlak żółty  nie należy do prostych, także musieliśmy zdążyć zejść do  Wyżnie Hagi  przed zmrokiem. Turysta z dzieckiem na tatrzańskim szlakuJeżeli chodzi o powrót… Po raz kolejny z przekonaniem napiszę, że wolę iść w górę, niż schodzić.  Tatrzańskie szlaki  są pod tym względem bardzo wymagające… Cały czas słyszy się o urazach stóp, kolan czy też stawów skokowych u turystów. Gdyby nie kijki, których używałam przy schodzeniu sama bym doświadczyła urazu. Kamienie, skały są śliskie, czasem luźno leżą i można na nich podjechać, a jak do tego dochodzi jeszcze stromizna nawet najbardziej przemyślany krok może okazać się pechowy.

Turysta z dzieckiem schodzący stromym szlakiem żółtym z Batyżowieckiego StawuW drodze powrotnej dopadł nas lekki deszczyk. Niebo prezentowało się naprawdę pięknie. Dodatkowo było zakolorowane przez zbliżający się zachód słońca.Zachód słońca widoczny z okolic Batyżowieckiego Stawu, kosodrzewinaKosodrzewina, w oddali zachodzące słońce, krajobraz górski, zachmurzone nieboZachód słońca w Batyżowieckiej DolinieOkolice Batyżowieckiego Stawu, zachmurzone niebo, zachodzące słońce, kosodrzewinaPo raz kolejny dotarliśmy do samochodu na styk… Jesienne dni są coraz krótsze, a chodzenie po  tatrzańskich szlakach  po ćmoku nie należy do łatwych – nawet z latarkami. Warto mieć w zapasie troszkę czasu. Pamiętajcie o tym planując swoje wycieczki. Oczywiście bez dziecka szlak pokonacie szybciej. To jeszcze nie był koniec naszej podróży. Do pokonania mieliśmy 180 km samochodem do  Bielska – Białej.  W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na zasłużony, ciepły posiłek. Przed godziną 23:00 byliśmy w domku.

Podsumowanie

Przepiękne miejsce, warte odwiedzenia – jak najbardziej POLECAM! Wyczytałam gdzieś, że szlak nie sprawia żadnych trudności. Według mnie  szlak żółty  nie należy do najprostszych. Trzeba się wysilić, aby dotrzeć do celu.  Z  Batyżowieckiego Stawu  można kontynuować swoją wycieczkę nad  Wielicki Staw ze Śląskim Domem  lub  Popradzki Staw,  nad którym nie mieliśmy okazji jeszcze być. My niestety ze względu na wolniejsze tempo z czterolatkiem musieliśmy zakończyć naszą przygodę i wracać na parking. Mimo wszystko wróciliśmy szczęśliwi i zadowoleni do samochodu. Bogatsi o piękne wspomnienia, których nam już nikt nie odbierze…

Ubezpieczenie Tatry Słowackie

Wybierając się w  Tatry Słowackie  trzeba samemu zadbać o ubezpieczenie. W razie wypadku  pomoc u naszych sąsiadów jest odpłatna.  My od pewnego czasu planując wycieczki w  Tatry Słowackie  wykupujemy ubezpieczenie niezależnie o trudności trasy. Korzystamy ze strony – Ubezpieczenie Słowackie Tatry.  Koszt ubezpieczenia naprawdę nie jest duży. Dzieci, młodzież do lat 18 za ewentualne akcje ratunkowe nie płacą.Zielona tablica informacyjna z numerami kontaktowymi do słowackich służb

Inne szlaki w Tatrach Wysokich na Słowacji:

Z przyjemnością dodam, że jest to kolejny szczyt zdobyty w akcji:  Zdobywamy Szczyty dla Hospicjum