Polana Gronik, Brenna – zachód słońca w Beskidach

Ścieżka na zielonym szlaku w Brennej prowadząca przez Polanę Gronik

W ostatnim czasie wakacyjne burze skutecznie krzyżują nasze plany górskie. Tak było i tym razem. Nie daliśmy jednak za wygraną, zamiast w niedzielę,  na szlak  wybraliśmy się dzień później. W końcu  góry nie uciekną,  a bezpieczeństwo na szlaku jest najważniejsze.  Przeczekaliśmy deszcz i późnym popołudniem  udaliśmy się na parking w Brennej Leśnicy,  który  był nam doskonale znany z wcześniejszych wycieczek na Stary Groń oraz na Trzy Kopce Wiślańskie.  I to właśnie  na zielonym szlaku,  którym kierowaliśmy się  na Trzy Kopce Wiślańskie znajduje się polana Gronik.  Tego letniego wieczoru  naszym celem był zachód słońca na wspomnianej polanie.  Po dotarciu na miejsce okazało się, że niebo jest pokryte chmurami, które zasłaniały słońce. Na spokojnie rozłożyliśmy kocyk, napiliśmy się mrożonej kawy z piankami i czekaliśmy na cud. Po raz kolejny przekonaliśmy się, że góry uczą czerpać radość z tego,  co mamy w danym momencie i uczą cierpliwościNatura przygotowała specjalnie dla nas zjawiskowy spektakl

Trasa:  Brenna Leśnica (szlak zielony)  – Polana Gronik  –  powrót tą samą trasą

Data wycieczki:  17 lipiec 2023 r.

Dystans:   4 km

Czas trwania:   1,5 h (sam przemarsz w dwie strony z ośmioletnim dzieckiem)

Minimalne wzniesienie:  487 m

Maksymalne wzniesienie:   690 m

Jak dojść do Polany Gronik?

Tak jak już wspomniałam  Polanę Gronik  mieliśmy okazję poznać  podczas wycieczki na Trzy Kopce Wiślańskie z Brennej Leśnicy.  Znajduje się ona  na zielonym szlakuPodejście na polanę Gronik jest dość krótkie  nie za bardzo wymagające.  Jest to idealna propozycja  na szybkie wyjcie na zachód słońca w Beskidach.

Brenna Leśnica parking

Brenna szlak zielony parking

Bezpłatny parking  znajdziecie  na ulicy Leśnica w Brennej Leśnica (499 m n.p.m.).  Poniżej podaję dokładne parametry parkingu.

Parametry GPS parkingu – Brenna Leśnica, szlak zielony: 9.684506, 18.912927

W wielkim skrócie:  Szlak zielony  początkowo prowadzi szeroką drogą leśną wyłożoną betonowymi płytami, następnie droga zamienia się na utwardzoną i bardziej kaemistą.  Na szlaku zielonym  jest kilka podejść w górę.  Poniżej podaję link do bardzo szczegółowego opisu szlaku zielonego.  Nie chcę niepotrzebnie powielać treści na blogu, dlatego zapraszam do skorzystania z odnośnika 😉

Trasę na Polanę Gronik znajdziesz we wpise:  Trzy Kopce Wiślańskie przez Gronik z Brennej Leśnica

Promienie słoneczne przebijające się przez gałęzie drzewBeskidzki las, drzewa, paprotki, promienie słoneczne, późne popołudnieMagia lasu, popołudniowe słoneczne lasery

Polana Gronik

Szlak zielony  wyprowadził nas  na dole polany.  Polana Gronik  znajduje się  na ok. 650-700 m n.p.m.

Z Polany Gronik  podziwiać można szczyty należące  do Beskidu Śląskiego są to  m.in.:   Trzy Kopce Wiślańskie – Schronisko Turystyczne Telesforówka ,  Stary Groń ,  Świniorkę,   Halę Jaworową ,  Kotarz.   Na polanie byliśmy całkiem sami… Możecie sobie wyobrazić jaka cisza towarzyszyła nam tego wieczoru. No, nie wspominając o naszym dziewięciolatku szalejącym w trawie 😊

Podejście na zielonym szlaku idącym z Brennej Leśnicy na Polanę Gronik, niebieskie niebo, letnie popołudnieOznaczenie zielonego szlaku na słupie, Brenna Leśnica, polana Gronik

Widok na Halę Jaworową z zielonego szlaku biegnącego z Brennej Leśnicy
Widok na Halę Jaworową ze szlaku zielonego biegnącego z Brennej Leśnicy

Ścieżka na zielonym szlaku w Brennej prowadząca przez Polanę GronikPolana Gronik, dziecko, zachmurzone niebo, późne popołudnie

Słoneczne lasery przebijające się przez chmury, Polana Gronik, Brenna

Dziecko odpoczywające na kocu na polanie - Gronik, szlak zielony z Brennej, niebieskie niebo

Dziecko, piłka, polana Gronik, Beskid Śląski, letni wieczór

Polana Gronik zachód słońca

Spektakularny zachód słońca na szlaku zielonym w Brennej, polana GronikTurysta z dzieckiem kopiący piłkę na polanie w Beskidach o zachodzie słońca - Gronik, BrennaObszerna polana w Beskidzie Śląskim - Gronik o zachodzie słońcaPolana Gronik w Beskidzie Śląskim, zachód słońcaGronik w Beskidzie Śląskim, oznaczenie szlaku zielonego na słupie, zachód słońcaDziecko podziwiające zachód słońca w Beskidzie Śląskim na zielonym szlaku biegnącym z BrennejTurystka z dzieckiem podziwiająca zachód słońca na Polanie Gronik w Beskidzie ŚląskimZachód słońca w Beskidzie Śląskim widziany z polany Gronik, szlak zielony Brenna

Polana Gronik – zachód słońca – filmik

Zejście do samochodu szybkim krokiem zajęło nam raptem 20 minut, nie zdążyło się nawet porządnie ściemnić.  Mimo wszystko nie zapomnijcie wrzucić do swoich plecaków latarek  😊  W górach bywa różnieSzlak zielony  prowadzi w dużej mierze przez las.  Wystarczy się zasiedzieć i już w drodze powrotnej może zastać Was na szlaku zmrok.

Zapraszam do śledzenia mojego bloga na Facebooku: Blog szlakowe.pl  i na Instagramie: @greenmagpic