Dziki Wodospad Karpacz

Dziki Wodospad w Karpaczu

Podczas naszej pięciodniowej wizyty w Karkonoszach odwiedziliśmy wiele pięknych miejsc. Udało się nam dotrzeć do kilku wodospadów, których w tych rejonach jest naprawdę wiele. Jednym z nich był Dziki Wodospad w Karpaczu. Dziki Wodospad położony jest przy szlaku żółtym zaraz przy wejściu na teren Karkonoskiego Parku Narodowego. Cieszy się on ogromną popularnością wśród turystów, a w okresie zimowym także wśród miłośników morsowania. Dziki Wodospad jest na górskiej rzece Łomnica, która swój początek ma na wysokości około 1400 m n.p.m. w pobliżu Równi pod Śnieżką. Jego wysokość to około 4 metry. Przed zbudowaniem Dzikiego Wodospadu, rzeka Łomnica wylewała podczas intensywnych opadów deszczu i wiosennych roztopów wyrządzając przy tym wiele, wiele szkód. W związku z niszczycielskimi powodziami w latach 1910-1915 zbudowano zaporę przeciwrumoszową na Łomnicy, zwaną dzisiaj Dzikim Wodospadem.

Data wycieczki: 2 lutego 2024 r.

Trasa: ul. Olimpijska Karpacz – Dziki Wodospad

Dziki Wodospad Karpacz parking

Parking w Karpaczu przy ulicy Olimpijskiej

Samochód zaparkowaliśmy w Karpaczu przy ulicy Olimpijskiej zaraz naprzeciw Stacji Narciarskiej Winterpol Karpacz, w pobliżu wyciągu na Kopę.

Opłatę za postój należy uiścić w parkomacie. Za 6 godzin postoju zapłaciliśmy 20 zł. Opłata za cały dzień to 30 zł.

Z okolic parkingu przy ulicy Olimpijskiej można również wybrać się szlakiem czerwonym na najwyższy szczyt Karkonoszy – Śnieżkę. Opis szlaku: Śnieżka szlak z Karpacza

Parametry GPS parkingu – Dziki Wodospad, Karpacz Orlinek: 50.768663, 15.734290

Dziki Wodospad w Karpaczu jak dojść?

Z parkingu kierowaliśmy się w dół ulicy Olimpijskiej (w kierunku zachodnim) przez około 400 metrów. Następnie po dojściu do żółtego szlaku turystycznego skręciliśmy lewo i naszym oczom ukazał się Dziki Wodospad.

Szeroka droga w Karpaczu przy Dzikim Wodospadzie

Kamień - DZIKI WODOSPAD KARPACZ
KAMIEŃ – DZIKI WODOSPAD

Warto podejść jeszcze kilka metrów szlakiem żółtym (szeroka, wygodna droga leśna), aby zobaczyć Dziki Wodospad z nieco innej perspektywy 🙂

Dziki Wodospad zdjęcia

Dziki Wodospad, Karpacz
DZIKI WODOSPAD W KARPACZU
Dziki Wodospad w Karpaczu

Turyści, Karpacz szlak żółty

Mały turysta - dziecko na żółtym szlaku w Karpaczu, las

Dziki Wodospad, szlak żółty - KarpaczDziki Wodospad, KarpaczGórska rzeka Łomnica, okolica Dzikiego Wodospadu, Karpacz

My od Dzikiego Wodospadu w Karpaczu kontynuowaliśmy naszą wędrówkę szlakiem żółtym do Strzechy Akademickiej, a następnie szlakiem niebieskim do Schroniska Samotnia nad Małym Stawem. To była piękna, zimowa wycieczka.

Inne wodospady w Karkonoszach: Karkonosze wodospady

Zapraszam do śledzenia mojego bloga na Facebooku: Blog szlakowe.pl  i na Instagramie: @greenmagpic