Szklarska Poręba – Złoty Widok – platforma widokowa

Śnieżne Kotły zimą widziane z platformy widokowej w Szklarskiej PorębieOstatni dzień lutowego weekendu oraz dzień naszego wyjazdu ze  Szklarskiej Poręby  do domu postanowiliśmy spędzić na łatwej i przyjemnej trasie prowadzącej na Złoty Widok  (Góry Izerskie),  który mieliśmy przyjemność odwiedzić po raz drugi. Tyle, że tym razem zimą. Obraliśmy również inną trasę niż we wrześniu 2020 roku. Mimo ostatniego dnia lutego w  Szklarskiej Porębie  leżały już tylko pojedyncze plamy śniegu. Patrząc dzień wstecz, ciężko było nam w to uwierzyć. W sobotę w drodze na  Śnieżne Kotły  zetknęliśmy się z hardkorowymi, zimowymi warunkami. Moje włosy były zamarznięte, a do tego zmieniły kolor na biały. Za to na  platformie widokowej Złoty Widok  mogliśmy ogrzać buzie w promieniach zimowego słońca, które było już tak jakby bardziej wiosenne…

Trasa: Szklarska Poręba – Wlastimilówka – Platforma widokowa Złoty Widok – powrót tą samą trasąmapa-szklarska-warynskiego-zloty-widokData:  28 luty 2021

Dystans:  około 3.40 km

Czas trwania:  około 1 h

Minimalne wzniesienie:  570  m

Maksymalne wzniesienie:  660  m

Parametry z aplikacji Google Fit

We wpisie przedstawię Wam dwie opcje dojścia na  Złoty Widok w Szklarskiej Porębie.  Pierwsza jest skierowana do osób takich jak my – lubiących się przespacerować. Druga natomiast dla tych, którzy lubią szybko, bez zbędnego wysiłku dotrzeć do celu – i to jest  najkrótszy, najszybszy szlak na platformę widokową Złoty Widok.  Według drogowskazu znajdującego się przy parkingu w sąsiedztwie  Domu Wlastimila Hofmana  dojście  niebieskim szlakiem na  taras widokowy Złoty Widok  zajmuje 2 minuty. Sami zdecydujcie, którą opcję wybieracie 😉

Istnieje również możliwość dojścia na  Złoty Widok  z  parkingu przy Wodospadzie Szklarki  (około 2.20 km). Opis tej trasy znajdziesz tutaj:  Złoty Widok szlak czarny

Złoty Widok parking I

Parametry parkingu GPS: 50.8362174, 15.5405121

Samochód zostawiamy na  bezpłatnym parkingu  znajdującym się tuż obok  budynku, w którym działa CENTRUM REHABILITACJI ROLNIKÓR KRUS  (CRR KRUS GRANIT)  na  ulicy Kopernika w Szklarskiej Porębie.  Jest tu sporo wolnych miejsc do dyspozycji przyjeżdżających.Parking CRR KRUS GRANIT przy szlaku na Złoty Widok w Szklarskiej PorębieNiebieski znak PARKING - CRR KRUS GRANIT przy trasie na Złoty Widok (Szklarska Poręba)

Z parkingu ruszamy widoczną na poniższym zdjęciu drogą asfaltową. Kierujemy się prosto –  ulica Waryńskiego.  Trasa jest przez cały czas doskonale oznakowana. Nie ma możliwości zabłądzenia. Szeroka droga asfaltowa ulica Kopernika w Szklarskiej Porębie, słoneczny dzieńSłup z ulicami w Szklarskiej Porębie w drodze do domu Wlastimila Hofmana oraz na Złoty WidokTurysta z dzieckiem idący szeroką drogą asfaltową ulica Waryńskiego w Szklarskiej Porębie Średniej, piękne przedpołudniePo nieco ponad 300 metrach dochodzimy do kolejnego słupa z tabliczkami, z których dowiadujemy się, że w tym miejscu musimy skręcić w prawo – kierując się na  ulicę Matejki –  Dom Wlastimila Hofmana  oraz na  platformę widokową Złoty Widok.Słup z tabliczkami - rozpiska ulic, miejsce skrętu w prawo na Zloty Widok w Szklarskiej Porębie, tory, tunelDroga asfaltowa zakręca ponownie w prawo i schodzi w dół. Nasz syn raźnie maszeruje poboczem drogi.Dziecko idące lewą strony ulicyTurysta z dzieckiem, asfaltowa droga, lasek, w oddali inni turyści, droga prowadząca na Złoty Widok0,8 km – odbijamy w lewo. Maszerujemy nadal niewymagającą, asfaltową drogą. Droga, po prawej stronie dom, na płocie tabliczki wskazujące drogę na Złoty Widok, słoneczny dzieńOświetlona przez słońce droga asfaltowa, drzewa, po prawej stronie ulicy domTurystka idąca z dzieckiem szeroką asfaltową drogą na niebieskim szlaku prowadzącym do platformy widokowej Złoty Widok w Szklarskiej PorębieDo kolejnego parkingu zostało nam jeszcze około 500 metrów – przejście prostą asfaltową drogą. Asfaltowa droga na niebieskim szlaku w Szklarskiej Porębie prowadząca obok znajdującego się po prawej stronie ulicy muzeum - domu Wlastimila Hofmana, płot, w oddali turyści

Dom Wlastimila Hofmana

Tabliczka przy domu Wlastimila Hofmana, na której można wyczytać, że muzeum jest aktualnie nieczynne w języku polskim oraz niemieckimOd pierwszego parkingu przeszliśmy około 1.35 km i po prawej stronie  ulicy Matejki  mijamy  Dom malarza Wlastimila Hofmana –  znajduje się w nim  muzeum,  które w dniu naszej wycieczki jest nieczynne. Wszystko za sprawą przeprowadzanego remontu. Stary drewniany budynek w Szklarskiej Porębie, w którym działa muzeum Wlastimila HofmanaTablice informacyjne ustawione przy domu Wlastimila Hofmana w Górach Izerskich

Złoty Widok parking II

Wlastimówka, parking na niebieskim szlaku idącym na Złoty Widok w Szklarskiej Porębie,Bezpłatny parking jest usytuowany w sąsiedztwie  Domu Wlastimila Hofmana.  Jest tu zaparkowanych sporo samochodów. Widać, że większość osób wybiera  ’najkrótszą’  opcję dostania się na  taras widokowy Złoty Widok 😉  Poniżej podaję parametry GPS miejsca parkingowego.

Parametry parkingu GPS: 50.833798, 15.551132

Z parkingu na  szlaku niebieskim  będziemy skręcać w prawo zgodnie z fikuśną, wykonaną z drewna strzałką. Drewniana tablica w kształcie strzałki z napisem Złoty WidokZadowolone dziecko stojące przy skale, na której są przymocowane trzy sztuczne biedronki

Wlastimilówka

Tuż przy skręcie jest słup z drogowskazami oraz biała tabliczka z napisem:  Wlastimówka –  623 m n.p.m.  Drogowskaz informuje nas, że stąd na  Złoty Widok  jest 2 minuty drogi. Według aplikacji, której używam (Google Fit) od parkingu na  platformę widokową  przeszliśmy niespełna 250 metrów. Wchodzimy na przyjemną, leśną ścieżkę. Słońce wspaniale przebija się przez korony drzew. Jest to bardzo dobrze oznakowany odcinek szlaku niebieskiegoDrewniany słup z drogowskazami, biała tabliczka z napisem Wlastimilówka 623 m nad poziomem morza, las

Drewniany słup z białą tabliczką w kształcie strzałki z napisem Złoty Widok, droga leśna, turyściDrewniany słup, biała tabliczka (strzałka) z napisem Złoty Widok PLATFORMA WIDOKOWA, szlak rowerowy

1.55 km kolejne oznaczenia wskazujące nam drogę idąco  na platformę widokową Złoty Widok –  maszerujemy prosto (zgodnie ze strzałką na białym polu z napisem Złoty Widok).Strzałka na drzewie wskazująca skręt szlaku niebieskiego w prawo na Złoty Widok, las

Platforma widokowa Złoty Widok

dziecko (uśmiechnięte) przy skale z napisem Złoty Widok, lasPo 50 metrach (1.60 km) docieramy na  Złoty Widok,  który mimo nie za wysokich rozmiarów – 585 m n.p.m.  jest doskonałym  punktem obserwacyjnym, z którego zobaczycie  karkonoskie szczyty.  Z zamontowanej na  tarasie widokowym  tablicy zawierającej zdjęcie panoramy dowiecie się na jakie szczyty patrzycie. Na pewno będzie to najwyższy szczyt Karkonoszy – Śnieżka (Śnieżka szlak ),  Śnieżne Kotły,  a także  Szrenica.  Na  platformie widokowej Złoty Widok w Szklarskiej Porębie  odpoczniecie na przygotowanych dla odwiedzających drewnianych leżakach. Jest tu ich dość sporo. Nam zawsze udaje się załapać na chwilę relaksu na leżaku 😎 Dodam, że wcześniej to miejsce prezentowało się zupełnie inaczej. W nowej odsłonie działa od  wiosny 2020 roku. Dawniej nie było tu metalowych barierek oraz pozostałych udogodnień dla turystów. Uśmiechnięta kobieta z dzieckiem stojąca na platformie widokowej Złoty Widok w Górach Izerskich, zimowy, piękny dzień, w tle ośnieżone karkonoskie szczyty w tym Śnieżne Kotły

Złoty Widok w Szklarskiej Porębie zdjęcia

Krajobraz górski rozciągający się z tarasy widokowego w Szklarskiej Porębie - Złoty Widok na Śnieżne Kotły oraz SzrenicęPlatforma widokowa Zloty Widok, metalowe barierki, turyści na tarasie widokowym, widok na pokryte śniegiem karkonoskie szczyty w tym Śnieżne KotłyTuryści, dziecko na tarasie widokowym Złoty Widok w Szklarskiej Porębie, w tle inni turyści, karkonoskie szczytyTuryści, dziecko odpoczywające na leżaku na platformie widokowej Złoty Widok, w oddali karkonoskie szczytyDziecko - chłopiec z uśmiechem odpoczywający na platformie widokowej Złoty Widok, ciepły, zimowy dzieńDziecko siedzące tyłem, taras widokowy Złoty Widok (Góry Izerskie), słoneczne popołudniePoniżej widok na Śnieżne Kotły  w zimowej odsłonie.Widok na zimowe, ośnieżone Śnieżne Kotły z platformy widokowej Złoty Widok w Szklarskiej Porębie, niebieskie niebo, słoneczny dzień

Śnieżne Kotły zimą widziane z platformy widokowej w Szklarskiej PorębieUśmiechnięte dziecko na platformie widokowej Złoty Widok w Górach Izerskich, w tle zaśnieżone Śnieżne Kotły

Platforma widokowa w Szklarskiej Porębie nosząca nazwę Złoty Widok, widok na Karkonosze - Śnieżne Kotły w zimowej odsłonieTak wygląda z bliższa budynek widoczny z  tarasu widokowego Złoty Widok. Jest to  Radiowo – telewizyjny Ośrodek Nadawczy na Śnieżnych Kotłach.  Bez wątpienia jest to dla nas  jedna z piękniejszych miejscówek w Karkonoszach 💙

Jeżeli chciałbyś odwiedzić to miejsce zapraszam do przejrzenia relacji z naszych wypraw:

Śnieżne Kotły w letni, słoneczny dzień, w oddali widoczny budynek ośrodka nadawczego na Śnieżnych KotłachNa poniższych dwóch fotografiach zobaczycie po lewej stronie  Śnieżne Kotły,  a po prawej  szczyt Szrenica  wraz z  budynkiem schroniska.Karkonoskie szczyty na lewo Śnieżne Kotły, patrząc na lewo Szrenica, widok z tarasu Złoty Widok w Górach Izerskich, piękny, zimowy dzieńTuryści podziwiający widoki rozciagające się z platformy widokowej Złoty Widok na Śnieżne Kotły oraz SzrenicęPo zejściu na parking jedziemy tradycyjnie zobaczyć na stoiska rozłożone przy  Wodospadzie Szklarki.  Syn na pamiątkę kupuje małą, włochatą maskotkę lemura, wcinamy jeszcze serek z grilla polany żurawiną i ruszamy w drogę do naszego rodzinnego miasta  Bielska-Białej.  Przed nami było jeszcze ponad 400 km drogi. Na szczęście podróż samochodem poszła nam (mimo niedzieli) płynnie – bez korków, z czego bardzo się cieszyliśmy, ponieważ syn z samego rana musiał iść do przedszkola. Dobrze, że dzieci się tak szybko regenerują 😉

Podsumowanie lutego

Na koniec czas podsumować miesiąc luty, w którym udało się nam przejść  61 kilometrów  po  górskich szlakach  w  Beskidzie ŚląskimBeskidzie ŻywieckimPieninach  oraz  Karkonoszach. Oczywiście i tym razem nie mamy zamiaru zwalniać. Już planujemy kolejną wycieczkę na najbliższy weekend. Tym razem jednak ograniczymy się do  Beskidów.  Jeżeli chcesz być na bieżąco z naszymi wyprawami zapraszam do śledzenia mojego bloga na FacebookuBlog szlakowe.pl    Zapraszam również na Instagram@greenmagpic1% dla hospicjum Pio w Pszczynie, baner