Złoty Widok Szklarska Poręba – szlak

Krajobraz górski rozciągający się z tarasy widokowego w Szklarskiej Porębie - Złoty Widok na Śnieżne Kotły oraz SzrenicęWeekend w  Szklarskiej Porębie  zakończyliśmy wizytą na  Złotym Widoku  położonym w  Górach Izerskich.  Jet to łatwo dostępne  miejsce, idealne na krótki spacer z rodzinką, które jest doskonałym punktem widokowym na niemalże całe  Karkonosze.  Przygotowane są tu leżaki, na których można się zrelaksować podziwiając przy tym zapierające dech w piersiach widoki. Jest to również doskonała alternatywa dla osób, które mają zaplanowany dłuższy urlop w Karkonoszach. W końcu nie da się przez cały wyjazd chodzić po wymagających szlakach. Szczególnie jeśli na urlop zabiera się dzieciaczki. Dla bardziej wymagających istnieje również możliwość zaplanowania większej ilości czasu na szlaku przy okazji wizyty na Złotym Widoku  można udać się przykładowo na  Chybotek  lub/i odwiedzić  Wodospad Szklarki (opis szlaku znajdziesz tutaj: Wodospad Szklarki trasa).

Trasa: Szklarska Poręba, Parking przy Wodospadzie Szklarki (szlak czarny) – dojście do szlaku niebieskiego (szlak niebieski) – Złoty Widok – powrót tą samą trasą

Data:   20 wrzesień 2020

Dystans:  2.20 km

Czas trwania:  około 45 minut (sam przemarsz z sześcioletnim dzieckiem)

Minimalne wzniesienie:  549 m

Maksymalne wzniesienie:  651 m

Do godziny 10:00 musieliśmy opuścić kwaterę. Spakowaliśmy plecaki i przed samym wyjściem na szlak udało się nam jeszcze napić niedzielnej kawy na werandzie naszej kwatery. Dzień zapowiadał się doskonale. Niebieski niebo wywoływało uśmiech na mojej twarzy, a kawa smakowała jeszcze bardziej intensywnie.Kobieca ręka trzymająca pomarańczowy kubek z kawą na tle okna, za którym widać zielone drzewa oraz białe, rozwiane chmury na niebieskim niebie

Złoty Widok parking

Wybierając się na  Złoty Widok  samochód można zostawić na  bezpłatnym parkingu  przy wejściu na  szlak niebieski  prowadzący do Wodospadu Szklarki, bądź po drugiej stronie ulicy przy samym wejściu na interesujący nas  szlak czarny. W sezonie niestety nie jest tu łatwo o wolne miejsce. Nie ma się co dziwić – ta część  Szklarskiej Poręby  cieszy się dużą popularnością wśród turystów.Brama prowadząca do kasy karkonoskiego Parku Narodowego - Wodospad Szklarki, most, turyści

Dane GPS parkingu przy niebieskim szlaku: 50.831732, 15.557533

W przypadku braku wolnych miejsc przy wymienionych powyżej szlakach proponuję podjechać  drogą krajową nr 3 –  ulicą Jeleniogórską  około 600 metrów w stronę  Piechowic.  Po prawej stronie jezdni znajduje się bezpłatny parking leśny.

Parametry parkingu GPS
Dane GPS parkingu: 50.835036, 15.561984

Od parkingu przy  Wodospadzie Szklarki  kierujemy się na przejście dla pieszych. Przechodzimy przez jezdnię i skręcamy w lewo na interesujący nas  czarny szlak.  Drogowskaz informuje nas, że dojście do platformy widokowej na  Złotym Widoku  powinno zająć nam 25 minut. Na zdjęciu zaznaczyłam wejście na szlak czarny.  Widoczny jest również znajdujący się po prawej stronie bezpłatny parking.Ulica Jeleniogórska w Szklarskiej Porębie, parking przy czarnym szlaku, przejście dla pieszych przy którym stoi dzieckoSłup z białymi tabliczkami informującymi, że niebieskim szlakiem do punktu widokowego Zloty Widok jest 25 minut drogi

Po wejściu do lasu skręcamy w prawo. Idziemy dość szeroką drogą, która pnie się w górę.Słup z białymi tabliczkami informującymi, że niebieskim szlakiem do punktu widokowego Zloty Widok jest 25 minut drogi

Turystka z dzieckiem, szlak czarny na Złoty Widok w Szklarskiej porębie, droga leśna

Po około 260 m droga łagodnieje, a  znaki czarne  skręcają w prawo. Jako ciekawostkę dodam, że biegnie tu również  szlak rowerowyKobieta z dzieckiem idąca szeroką drogą leśną na czarnym szlaku prowadzącym ze Szklarskiej Poręby na Złoty Widok, słoneczny dzieńOznaczenie na drzewie skrętu w prawo czarnego szlaku idącego ze Szklarskiej Poręby do punktu widokowego Złoty Widok, w tle widoczny turysta z dzieckiem, lasAplikacja wskazuje, że od parkingu przy Wodospadzie Szlarki  przeszliśmy niespełna 400 metrów, porzucamy szlak czarny  i skręcamy w lewo. Drogowskaz informuje nas, że do  szlaku niebieskiego  dotrzemy w 5 minut. Droga leciusieńko pnie się w górę.Białe tabliczki - do szlaku niebieskiego na Złoty Widok 5 minut

Szeroka droga leśna w Szklarskiej Porębie, prowadząca do niebieskiego szlaku idącego na Złoty WidokPo 160 metrach (0.56 km) dochodzimy do kolejnego drogowskazu, który informuje nas, że do  Złotego Widoku  powinniśmy dojść za 10 minut. Przy drogowskazie skręcamy w lewo, kierujemy się szeroką drogą pnącą się w górę. Dla zainteresowanych: można również skręcić w prawo i udać się na  Chybotek  (6 minut). Słup z tabliczkami informujący o czasie dojścia niebieskim szlakiem do punktu widokowego Złoty Widok - 10 minut oraz do Skały Chybotek - 5 minutDziecko idące szeroką drogą leśną - niebieskim szlakiem prowadzącym do platformy widokowej - Złoty Widok, słoneczny, wrześniowy dzień

Szeroka droga prowadząca przez las, niebieski szlak idący do tarasu widokowego - Złoty WidokPo 240 metrach (0.80 km) podejście idzie w niepamięć, skręcamy w lewo. Idziemy szeroką, wygodną ścieżką leśną.Oznaczenie na drzewie szlaku rowerowego oraz strzałka - szlak niebieski w prawo na Złoty WidokTurystka z dzieckiem, las, Szklarska Poręba

Dziecko idące leśną drogą w kierunku punktu widokowego - Złoty WidokBiała strzałka z napisem - Złoty Widok platforma widokowa, obiekt monitorowany

Złoty Widok

0,95 km docieramy na miejsce.  Złoty Widok  położony jest  585 m n.p.m.  Jak się okazuje taras na  Złotym Widoku  to całkiem młodziutka inwestycja, ponieważ pierwsi turyści stanęli na nowo wybudowanej platformie widokowej  wiosną 2020 roku.  Została ona zrealizowana z programu: ’Wieże widokowe, punkty widokowe i trasy turystyczne w przygranicznych górach’  przez miasto  Szklarska Poręba we współpracy z  czeskimi Albrechticami  w  Górach Izerskich.Uśmiechnięte dziecko stojące przy głazie z napisem Złoty Widok w Szklarskiej PorębieNa tarasie widokowym znajduje się zdjęcie wraz z opisaną panoramą rozciągającą się ze  Złotego Widoku. Tak jak już wspominałam na początku wpisu zobaczycie stąd niemalże całe  Karkonosze  od prawej: ze Śnieżką (szlak na Śnieżkę), Śnieżnymi Kotłami (szlak na Śnieżna Kotły) oraz  Szrenicą na czele.

Złoty Widok zdjęcia

Schody prowadzące na taras widokowy Złoty Widok w Szklarskiej Porębie, turyści, widok na Śnieżne Kotły oraz Szrenicę, słoneczny dzieńŚnieżne Kotły, Szrenica widoczna z punktu widokowego Złoty Widok w Szklarskiej PorębieKrajobraz górski rozciągający się z tarasy widokowego w Szklarskiej Porębie - Złoty Widok na Śnieżne Kotły oraz SzrenicęWidok na Śnieżne Kotły z tarasu widokowego - Złoty Widok w Szklarskiej Porębie, drzewa przybierające powoli jesienne barwy, niebieskie nieboSzklarska Poręba - punkt widokowy Złoty Widok, widok na Karkonosze - w tym na Śnieżne KotłyUśmiechnięte dziecko na tarasie widokowym Złoty Widok w Szklarskiej PorębieNogi turystki odpoczywającej na leżaku, taras widokowy Złoty Widok w Szklarskiej Porębie, w oddali widoczne Śnieżne Kotły

Złoty Widok w Szklarskiej Porębie, widok na Szrenicę

Krajobraz rozciągający się z tarasu widokowego w Szklarskiej Porębie - Złoty Widok w stronę szczytu Śnieżka, jesienne drzewaTurysta z dzieckiem odpoczywający na leżaku znajdującym się na tarasie widokowym - Złoty Widok w Szklarskiej PorębieMiło mi również poinformować, że w piątek – tuż przed samym wyjazdem do  Szklarskiej Poręby  znalazłam w naszej skrzynce pocztowej przesyłkę od  Hospicjum Pio w Pszczynie  ze srebrnymi odznakami oraz dyplomami za udział w akcji  Zdobywamy Szczyty dla Hospicjum za rok 2019.  Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o akcji zapraszam do lektury: O akcji Zdobywamy Szczyty dla Hospicjum.Dziecko trzymające srebrny medal za udział w akcji Zdobywamy Szczyty dla Hospicjum 2019, Złoty Widok w Szklarskiej Porębie

Zapraszam do przejrzenia relacji z naszej wycieczki  na  Wysoki Kamień  w  Górach Izerskich:

Inne atrakcyjne, łatwo dostępne miejsca w okolicach  Szklarskiej Poręby:

Jeśli chcesz być na bieżąco z moimi wpisami zapraszam do śledzenia mojego bloga na FacebookuBlog szlakowe.pl    Zapraszam również na Instagram@greenmagpic