Pętla Tatrzańska Koszalin – Góra Chełmska wieża widokowa

Żółto - czarny szlak w Koszalinie, Pętla TatrzańskaPodczas naszego dwutygodniowego, bardzo aktywnego  urlopu nad morzem  w malowniczej  Ustce  (województwo pomorskie)  zdecydowaliśmy się na wycieczkę do  Koszalina  (województwo zachodniopomorskie).  A wszystko za sprawą  Pętli Tatrzańskiej,  która skusiła nas swoją nazwą.  Szlak żółty w Koszalinie  wyznaczony został przez  koszaliński oddział PTTK  –  PTTK Koszalin.  Trasa prowadzi przez piękny las, który końcem czerwca prezentował się bajecznie. On po prostu eksplodował zielenią. Od razu zdradzę Wam, że na szlaku są momenty, w których leśne ścieżki pną się bardzo stromo w górę. Jestem skłonna napisać, że można poczuć się tu jak na  górskim szlaku  😍  Byliśmy pozytywnie zaskoczeni. Wybierając się w te strony warto ubrać wygodne obuwie. Przejście większej części  Pętli Tatrzańskiej  to nie jedyna atrakcja podczas proponowanej przez mnie wycieczki. Odwiedzimy również najwyższy szczyt  należący do pasma  Góry Chełmskiej  noszący nazwę  Krzyżanka  (136.2 m n.p.m.)  oraz znajdującą się na niej  wieżę widokową na Górze Chełmskiej.  Wybierając się tu warto zarezerwować sobie około trzy godzinki (nie wliczając w to dojazdu do  Koszalina).

Trasa:  Pętla Tatrzańska Koszalin (szlak żółty) – Góra Chełmska (wieża widokowa)  mapa-koszali-petla-tatrzanska-gora-chelmska

Data: 24 czerwiec 2020

Dystans: 11.40 km

Czas trwania: 2:50 h  (sam przemarsz z sześcioletnim dzieckiem w dwie strony)

Minimalne wzniesienie: 71 m

Maksymalne wzniesienie: 175 m

Pętla Tatrzańska parking / Góra Chełmska parking

Postaram się Wam przybliżyć przebieg  szlaku żółtego  oraz przedstawić naszą propozycję dostania się na  Górę Chełmską.  Zrobimy bardzo fajną, atrakcyjną pętlę, która doprowadzi nas do miejsca startu czyli do poniższego parkingu. Parking jest  bezpłatny,  znajduje się na  ulicy Słupskiej  w sąsiedztwie wejściu na tren  Sanktuarium Matki Bożej.

Parametry GPS parkingu - Góra Chełmska Koszalin - 54.204626, 16.226099
Parametry GPS parkingu: 54.204626, 16.226099

Parking przy Sanktuarium Matki Bożej na Górze ChełmskiejOsoby, które nie są zainteresowane dłuższą wycieczką mogą udać się od razu w stronę  najwyższego szczytu pasma Góry Chełmskiej.  Wystarczy przejść przez widoczną na poniższym zdjęciu bramę i podejść szeroką drogą asfaltową około 200m. Jak się domyślacie, nas nie usatysfakcjonowałby taki krótki spacer 😉Brama prowadząca do Sanktuarium Matki Bożej na Górze Chełmskiej (Koszalin)My  wieżę widokową na Górze Chełmskiej  zostawiliśmy sobie na sam koniec. To miała być taka wisienka na torcie. Po zaparkowaniu samochodu od razu przechodzimy przez jezdnię i kierujemy się chodnikiem wzdłuż  ulicy Słupskiej  (w kierunku Słupska 😄).Mężczyzna z dzieckiem na rowerku, chodnik, KoszalinPo około 600 metrach mijamy tablicę  LASÓW PAŃSTWOWYCH  –  Leśny Kompleks Promocyjny, Lasy Środkowopomorskie,  następnie skręcamy w prawo i żegnamy się z asfaltem. Wchodzimy na leśną ścieżkę, którą prowadzi interesujący nas  szlak żółty.  Na początku ścieżka schodzi lekko w dół, aby zaraz iść leciutko w górę.Turysta z dzieckiem jadącym na rowerze, Tablica w kolorze zielono - białym z napisem Lasy Państwowe, Leśny Kompleks Promocyjny Lasy ŚrodkowopomorskieTurysta z dzieckiem jadącym na rowerku - Pętla tatrzańska - droga leśna -żółty szlak

Turysta, leśna droga

Po przejściu 1 km od parkingu mamy do pokonania dwie górki, za którymi ścieżka zaczyna schodzić lekko w dół, ale tylko na chwilę. Po 200 metrach (1.20 km) ścieżka znów prowadzi nas ku górze.

Ogólnie rzecz biorąc większa część  szlaku żółtego  będzie się tak prezentować: przez moment będziemy wspinać się pod górę, aby zaraz zbiegać w dół. Na to musicie być przygotowani 😁 Tak jak już wspominałam – niektóre wzniesienia są tu konkretne, krótkie ale strome…Szeroka leśna droga

Mężczyzna pchający dziecko na rowerze pod stromą górkę, las, Pętla Tatrzańska Koszalin

1.50 km – rozwidlenie – nasz  żółty szlak  odbija w prawo, po czym zaczyna schodzić bardzo stromo w dół.Las, miejsce skrętu szlaku żółtego w prawo (Koszalin)Po chwili dochodzi do nas szlak czerwony  (im. Józefa Chrząszczyńskiego),  a droga zaczyna iść bardzo stromo w górę. Po pokonaniu krótkiego podejścia szlak łagodnieje. Po czym znów idzie pod górę.Dziecko w biało niebieskim kasku rowerowym, droga leśna

Dziecko, koszaliński las

1.80 km – kolejne bardzo strome, a przy tym śliskie podejście, które po chwili schodzi bardzo stromo w dół.Turyści- dziecko, mężczyzna z dziecięcym rowerkiem, koszaliński las (Pętla Tatrzańska, szlak żółty), strome podejście

Po około 200 metrach (2 km)  szlak czerwony  skręca w lewo, a nasz  żółty  idzie nadal prosto. Do pokonania mamy kolejną wymagającą górkę, za którą schodzimy w dół.Szeroka droga leśna, miejsce skrętu szlaku czerwonego w lewo, szlak żólty Pętla Tatrzańska Koszalin) idzie prosto, dziecko w kasku rowerowymDziecko w kasku rowerowym w lesie na żółtym szlaku w Koszalinie (Pętla Tatrzańska)

Dziecko w niebieskim kasku rowerowym trzymające w rękach pluszowe zabawki, szlak żółty Koszalin, lasNa pewno nie będziecie zdziwieni – przed nami do pokonania było kolejne podejście 😅Dziecko idące pod górę na żóltym szlaku w Koszalinie prowadzącym przez lasAplikacja wskazuje, że dotąd pokonaliśmy 2.70  km. Leśna ścieżka prowadzi przy ogrodzeniu. Za ogrodzeniem ścieżka standardowo schodzi w dół, aby po chwili znów iść w górę.Podejście przez las na żółtym szlaku w Koszalinie

Turysta, wąska ścieżka, letni dzieńUśmiechnięty turysta z dzieckiem na rowerku, leśna droga

Około 3 km wychodzimy z lasku, po prawej stronie jest polanka. Ścieżka staje się wygodna i niewymagająca.Polna, szeroka droga, soczyście zielona trawa

Szeroka droga polna, zachmurzone nieboPo chwili  szlak żółty  skręca w lewo i wchodzi ponownie w las  (znaki żółte  są tu kiepsko oznakowane – bądźcie czujni!). Dalej wędrujemy wąską ścieżką, kierujemy się prosto. Na szlaku póki co nie spotkaliśmy żywej duszy. Byliśmy tu tylko my i otaczająca nas natura.Dziecko trzymające rowerek, lasKoszaliński las, złamane drzewo, przez które chce przejść turysta z dzieckiem i rowerkiem, żółty szlak (Pętla Tatrzańska)3.80 km przecinamy drogę leśną, za którą jest kolejne dość strome podejście. Po pokonaniu wspomnianego podejścia idziemy wąską ścieżką.Strome podejście przez las na żółtym szlaku w Koszalinie zwanym Pętla Tatrzańska, mężczyzna pchający dziecięcy rowerek, dziecko

Na 4 km  szlak żółty  skręca w prawo, a ścieżka lekko pnie się w górę. Po 200 metrach (4.20 km) znaki żółte skręcają w lewo i wychodzimy na szeroką leśną drogę.  Mężczyzna, dziecko na rowerku, miejsce skrętu szlaku żóltego w Koszalinie w prawo (Pętla Tatrzańska)Odcinek Pętli Tatrzańskiej - żółty szlak prowadzący przez lasPo kolejnych 200 metrach (4.40 km) wychodzimy z lasku, nasz  żółty szlak  skręca w lewo. Idziemy wzdłuż jezdni prowadzącej  z Koszalina do Maszkowa.  Po chwili dochodzimy do szlabanu, przy którym znajduje się parking.Turysta z dzieckiem na rowerku, szeroka droga, szlaban

Za szlabanem skręcamy w lewo. Idziemy szeroką leśną drogą, jest to  droga pożarowa nr. 6.  Mijamy tabliczkę informującą nas, że wchodzimy na  teren wojskowyMłody mężczyzna pchający dziecko na rowerku, szeroka, utwardzona droga polnaCzerwone maki polneMniszek pospolity, mniszek lekarski - inaczej dmuchawiec na zielonym tleCzerwony mak polny ma tle zielonych liści Szeroka droga polna na szlaku żółtym w Koszalinie (Pętla Tatrzańska)5.30 km –  szlak żółty  skręca w prawo. Dochodzimy do miejsca przygotowanego z myślą o strudzonych wędrówką turystach. Do dyspozycji turystów jest tu stolik z ławkami. My się nie zatrzymujemy – kontynuujemy wędrówkę  żółtym szlakiem – szeroką leśną drogą, która momentami schodzi w dół.Turyści (mężczyzna, dziecko na rowerku), szeroka droga idąc przez las, oznaczenie na drzewie - szlak żółty skręt w prawo - Pętla Tatrzańska w KoszalinieDrewniany stół z ławkami, lasNastępnie wchodzimy do bardzo ładnego, świerkowego lasu. Jest tu sporo krzaczków borówek. Oczywiście nasz syn nie przeszedł obok nich obojętnie. Wędrówkę urozmaicał nam śpiew ptaszków. Na  szlaku żółtym zaczęły pojawiać się śladowe ilości piasku.Dziecko w kasku rowerowym, leśna ścieżka, letni dzień

Dziecko, wąska ścieżka prowadząca przez piękny, koszaliński las - szlak żółty

Turysta z dzieckiem, droga leśna, krzaki borówek, Pętla tatrzańska - KoszalinTurysta trzymający mały, niebieski rowerek, dziecko zbierające z krzaczków borówki w lesie na żółtym szlaku Pętli Tatrzańskiej w Koszalinie5.80 km przecinamy ścieżkę, przez którą biegnie  szlak czerwony –  my idziemy nadal prosto. Jest tu drewniana tabliczka z napisem  ŚCIEŻKA PRZYRODNICZA.  Dalej wędrujemy przyjemną, leśną ścieżką.Drewniany słup z tabliczką - ŚCIEŻKA PRZYRODNICZA w Koszalinie (szlak czerwony)

Drewniana tabliczka z napisem - ŚCIEŻKA PRZYRODNICZA w Koszalinie, wąska leśna dróżkaProsta ścieżka idąca przez koszaliński las, lato

Około 6.10 km wychodzimy na szeroką drogę, po której zapewne jeżdżą czasem samochody. Sami byliśmy na tym odcinku mijani przez samochody budowlane. Nasze  żółte znaki  skręcają w lewo. Jest tu przygotowana dla turystów wiata wypoczynkowa ze stolikiem. Jest to miejsce łączenia się szlaków. Dochodzi tu do nas  szlak czarny  (ŚWIĘTYCH GÓR im. Jana Pawła II).  Zdecydowaliśmy się tu na chwilę odpoczynku. W końcu od parkingu nie robiliśmy dłuższej przerwy.Mężczyzna z dzieckiem odpoczywający na ławce w lesie - Pętla Tatrzańska Koszalin (żółty szlak)Turysta z dzieckiem odpoczywające na drewnianej ławce na żółtym szlaku PTTK KoszalinŻółto - czarny szlak w Koszalinie, Pętla TatrzańskaPo skręcie w lewo szeroka droga zaczyna schodzić w dół. Na trasie pojawiają się pojedynczy biegacze. Pod butami mamy coraz więcej piasku. Kierujemy się  żółto – czarnym szlakiem.Szeroka, wyjeżdżona przez duże samochody droga leśna, turysta pchający na rowerku chłopca, letni dzień6.80 km dochodzimy do rozwidlenia. Nie dostrzegliśmy tu na żadnym z drzew oznaczenia dalszego przebiegu szlaku żółtego.  My zdecydowaliśmy się skręcić w prawo. Po czym czekała na nas dalsza wędrówka szeroką, leśną drogą.Rozwidlenie leśnych drógOznaczenie trasy na drzewie w koszalińskim lesie - żółta muszla na niebieskim tle, biała ramkaPo 500 metrach (7.30 km)  szlak żółty  ponownie skręca – tym razem jednak w lewo. Trasa jest nadal niewymagająca i przyjemna. Można śmiało napisać, ze strome podejścia idą w niepamięć 😄Turystka pchająca rower, na którym siedzi dziecko, szeroka droga leśna, szlak żółty w Koszalinie, słoneczny, letni dzieńWąska dróżka prowadząca przez las, mężczyzna z dzieckiem na rowerku

7.90 km dochodzi do nas  szlak niebieski  (SZLAK PORWANEGO KSIĘCIA).  Droga po chwili naturalnie zawija w prawo.Turysta, dziecko na rowerku, szeroka droga, las

Na drzewie dostrzegamy wykrzyknik, który informuje nas, że nasz  żółto – niebieski szlak  będzie za moment skręcał w lewo. Szlak żółto - niebieski w Koszalinie - miejsce skrętu w lewo. mężczyzna, dziecko na rowerku, lasTym sposobem  żółto – niebieskie znaki  doprowadzają nas do ulicy  Słupskiej,  teraz będziemy kontynuować naszą wędrówkę wzdłuż tej ulicy.Turysta, dziecko na rowerze, szlak żólto - niebieski - Koszalin, w oddali żółte barierki oraz drogaPokonujemy krótkie podejście i skręcamy w lewo. Idziemy chodnikiem prowadzącym wzdłuż jezdni w kierunku parkingu, na którym zostawiliśmy 10 kilometrów temu nasz samochód 😉Turysta, dziecko na rowerze, żólty szlak rowerowy w Koszalinie10.60 km – dochodzimy do  parkingu leśnego KARNIESZEWICE  przy  ulicy Słupskiej.  Przechodzimy przez jezdnię i wchodzimy w las na  szlak czerwono  (im. Józefa Chrząszczyńskiego)  –  czarny  (ŚWIĘTYCH GÓR im. Jana Pawła II),  którym będziemy kierować się na  Górę Chełmską.  To jest również bardzo przyjemna oraz spokojna część trasy. Parking leśny na ulicy Słupskiej w Koszalinie - Nadleśnictwo KarnieszewiceCzerwono - czarny szlak w Koszalinie, szeroka, leśna droga, słoneczne popołudniePo chwili dochodzimy do  trasy rowerowej  CHEŁMSKA TRAILS w Koszalinie,  która skręca w prawo (zakaz pieszych). My idziemy nadal prosto, wygodną, leśną ścieżką.Las, dziecko w kasku rowerowym, duża drewniana tablica opisująca regulamin trasy rowerowej CHEŁMSKA TRAILS w Koszalinie10.90 km – rozwidlenie,  szlak czerwono – czarno  skręca w prawo.Miejsce odbicia szlaku czerwonego oraz czarnego w prawo, droga leśna, mężczyzna z dzieckiem na rowerzePo chwili skręcamy w lewo, dochodzi do nas  szlak niebieski  (SZLAK PORWANEGO KSIĘCIA).  Idziemy drogą leśną, lekko pnącą się w górę. Koszaliński las, oznaczenie na drzewie szlaku czerwonego oraz czerwonego, szeroka drogaPodchodzimy kawałeczek i  szlak czerwono – czarno – niebieski  ponownie skręca w prawo. Dochodzi tu do nas jeszcze  szlak żółty.Młody mężczyzna z dzieckiem na rowerku, szeroka droga leśna na czerwono - czarnym szlaku w Koszalinie

Góra Chełmska w Koszalinie

Aplikacja wskazuje, że dotychczas pokonaliśmy dystans równy: 11.20 km. Dochodzimy do  najwyższego szczytu pasma Góry ChełmskiejKrzyżanka –  136,2 m n.p.m.  Nasz syn miał ochotę na małe co nieco. W sezonie letnim działa tu bufet, w którym można zakupić coś do jedzenia, picia, czy też zaopatrzyć się w jakąś pamiątkę wprost z Góry Chełmskiej.  Jako, że naszą wycieczkę chcieliśmy zaliczyć do  akcji Zdobywamy Szczyty dla Hospicjum  zapytałam Panią obsługującą sklepik o pieczątkę. Sympatyczna sprzedawczyni poinformowała mnie, że  pieczątka powinna być w  wieży widokowej  (tak też było).Drogowskazy wiszące na drzewie, szlak żółty Pętla Tatrzańska 12 km

Baner Sanktuarium KoszalinDziecko odpoczywające przy drewnianym stole, bufet na Górze Chełmskiej w KoszalinieBufet na Górze Chełmskiej w województwie zachodniopomorskim, dziecko z lodem

Góra Chełmska – Sanktuarium Matki Bożej Trzykroć Przedziwnej

Poniżej mam dla Was trochę historii wprost z  Góry Chełmskiej,  które przeczytacie na jednej z tablic informacyjnych w rejonach  Sanktuarium:

Sanktuarium  położone jest  na terenie Góry ChełmskiejNajwyższy szczyt tego masywu  wznosi się na wysokość  136.6 m n.p.m.  W 1829 r.  ustawiono na nim krzyż i od tego czasu nosi nazwę  KrzyżankaW XII w.  zbudowana została kaplica, do której pielgrzymowały rzesze pątników.  Około roku 1431  zaczęto wznosić  nowy kościół,  aby móc pomieścić wszystkich przybywających. Zarówno kaplica jak i kościół uległy zniszczeniu  w połowie XVI w.  ”

Kaplica Sanktuarium,  którą możemy oglądać obecnie  została zbudowana w 1991 r.  Poświęcił ją  papież Jan Paweł II.

Zabytkowa wieża widokowa na Górze Chełmskiej  mierzy  31,5 m.

Góra Chełmska wieża widokowa

Wieża widokowa - Góra Chełmska, PTTK KOSZALIN

Wieża na Górze Chełmskiej w Koszalinie na tle niebieskiego nieba z białymi chmurami

Góra Chełmska Koszalin – godziny otwarcia

Co do godzin otwarcia  wieży widokowej na Górze Chełmskiej  są one prawdopodobnie zmieniane. Poniżej zamieszczam harmonogram działania wieży  w lipcu 2020 roku.  Wejście na  wieżę widokową  było możliwe  od poniedziałku do niedzieli  (również w dni świąteczne).

Zajrzałam na stronę internetową  Sanktuarium na Górze Chełmskiej.  Jest tam podana informacja, że wieża wieża od listopada do końca marca jest zamknięta  – KLIKNIJ TUTAJ.

Na  wieżę widokową  w normalnych warunkach może wejść maksymalnie 15 osób.  W dniu naszej wycieczki byliśmy na niej całkiem sami. Jak widzicie na zamieszczonej poniżej kartce  podczas burzy  oraz  przy wietrznej i deszczowej pogodzie wieża widokowa na Górze Chełmskiej jest nieczynnaBiała kartka, na której wypisane są godziny otwarcia, przerwy na wieży widokowej na Górze Chełmskiej w KoszalinieKasę wieży obsługiwał bardzo miły, pogodny pan, u którego zakupiliśmy  cegiełki – 3 zł każda,  z których pieniążki przeznaczone są na  remont wieży  oraz   budowę Centrum Pielgrzymowo – Turystycznego na Górze Chełmskiej w KoszalinieCegiełka, bilet - wieża widokowa Góra Chełmska KoszalinAby dostać się na szczyt  wieży widokowej na Górze Chełmskiej  trzeba pokonać aż  140 schodów,  które są bardzo, ale to bardzo strome.  Pierwsze  56 schodów  jest  metalowych,  zakręconych, a pozostałe to schody drewniane.  Poniżej zamieszczam  zdjęcie planu wieży widokowejGóra Chełmska - plan wieży widokowej mierzącej 31,5 m, mającej 140 schodów

Zakręcone, metalowe schody w wieży widokowej Góra Chełmska w KoszalinieTurysta z dzieckiem, strome, drewniane schody w wieży widokowej na Górze Chełmskiej

Strome, drewniane schody prowadzące na górę wieży widokowej na Górze Chełmskiej

Drewniane schody - wieża widokowa Góra ChełmskaTurysta z dzieckiem na bardzo stromych, drewnianych schodach prowadzących na górę wieży widokowej na Górze Chełmskiej

Z  wieży widokowej na Górze Chełmskiej  mieliśmy podziwiać wspaniałą panoramę między innymi na miasto KoszalinJezioro Jamno w Mielnie  (więcej o jeziorze w dalszej części wpisu)  oraz  Morze Bałtyckie.  Niestety… rozczaruję Was, ale nie dotarliśmy na samą górę. Mąż zapytał mnie podczas wspinaczki po schodach – jak zejdę na dół… I to wystarczyło… Kochani, popatrzyłam w dół z tych stromych, wysokich, niemalże pionowych schodów i ogarnął mnie taki potężny lęk, że ledwo udało mi się zejść na dół wieży. Piszę o tym, ponieważ wejście na wieżę dla osób z lękiem wysokości może okazać się kłopotliwe. Nie spodziewałam się, że coś mnie w tym dniu przerośnie, a tu proszę… 😅

Do samochodu schodzimy 200m asfaltową drogą. Przechodzimy przez bramę i wychodzimy na parkingu, na którym zostawiliśmy rano samochód. Turysta z dzieckiem na rowerku, szeroka droga asfaltowa

To nie był jeszcze koniec naszej wycieczki 😍 Postanowiliśmy odwiedzić oddalone o 15km od  Koszalina   Mielno oraz znajdujące się w nim  Jezioro Jamno.

Jezioro Jamno – Mielno

Jezioro Jamno w Mielnie, piękny słoneczny dzień, w oddali widoczna Góra ChełmskaWybraliśmy się tu nie bez powodu. Z brzegów  Jeziora Jamno w Mielnie  (Wybrzeże Słowińskie)  widać Górę Chełmską.  Pamiętam nasz rejs statkiem po  jeziorze Jamno  w  2008 roku.  Kapitan statku pokazał nam wtedy  pasmo Chełmskiej Góry  i mówił, że jest to  najwyższe wzniesienie na Pomorzu.  Patrzyliśmy na nie wtedy ze zdumieniem. To były czasy… Podróżowało się pociągiem we dwoje  przez całą Polskę,  aby dostać się na wymarzone  wczasy nad Bałtykiem.  Do  Mielna  wróciliśmy z ogromnym sentymentem. Tym razem trafiliśmy tu jednak w trójeczkę 😍

Nad  Jeziorem Jamno,  w sezonie letnim czeka na Was sporo atrakcji. Możecie wybrać się na rejs statkiem, wypożyczyć rowerek wodny  lub  motorówkę. Sami spędziliśmy wiele pięknych chwil pływając po  Jeziorze Jamno.

Pasmo Góra Chełmska widziane z Jeziora Jamno w Mielnie
Widok na pasmo Góry Chełmskiej z Jeziora Jamno (2008 rok)

Kaczka stojąca na drewnianym pomoście, Jezioro Jamno w MielnieJeziora Jamno w Mielnie, widok na pasmo Góry Chełmskiej, piękny, słoneczny dzieńMielno - Jeziora Jamno, widok w stronę paska Góry Chełmskiej, letni dzieńSzczęśliwa rodzina na pomoście nad Jeziorem Jamno w MielnieSzczęśliwe dziecko na pomoście w Mielnie - Jeziora JamnoPrzystań w Mielnie - Jeziora Jamno, latoMłode łabędzie z mamą nad Jeziorem Jamno w MielnieMłode łabędzie - Jezioro Jamno w Mielnie

Cieszę się, że w końcu udało mi się ogarnąć ten wpis. Prawdę mówiąc nie mogłam się do niego zabrać 😅 Ale zbliżający się wielkimi krokami sezon urlopowy zmotywował mnie do tego. W te wakacje tradycyjnie wybieramy się na dwa tygodnie nad nasze cudowne  Morze Bałtyckie.  Na pewno nie będziemy wylegiwać się całymi dniami na plaży. Już rozglądam się za kolejnymi ciekawymi miejscami do odwiedzenia na  Pomorzu.  Na pewno podzielę się z Wami relacjami z naszych  pomorskich wojaży  😊

Polecam również relację z naszej  wycieczki po Orzechowie  leżącym koło Ustki:

Jeśli chcesz być na bieżąco z naszymi wycieczkami zapraszam do śledzenia mojego bloga na  Facebooku:  Blog szlakowe.pl    Zapraszam również na mój  Instagram:  @greenmagpic

Zdobywamy szczyty dla Hospicjum 2020

Jeden komentarz

1. Super, że nas odwiedziliście i że podobał Wam się szlak. Zgubiliście go jednak przy ponownym przejściu przez ulicę Słupską i nie przeszliście ostatnich kilku km żółtego szlaku czyli Pętli Tatrzańskiej robiąc jakby skrót i omijając kolejne pasmo wzniesień (piszę głównie dla innych osób, które trafią na Waszą relację). Niemniej, świetna relacja, zapraszamy ponownie.