Koczy Zamek szlak, Koniaków – wschód słońca

Do Koniakowa leżącego 700 m n.p.m. w Beskidzie Śląskim wracamy często. I to z ogromną przyjemnością, mimo że do tej malowniczej wsi z naszego rodzinnego miasta Bielska – Białej mamy do pokonania około 50 km. Uwielbiamy tutejsze rejony, które idealnie nadają się na długie, górskie wędrówki. Poza tym jest tu sporo niewymagających szlaków z których rozciągają się niesamowite widoki górskie. Punkty widokowe są często ulokowane blisko parkingów, co umożliwia szybkie dotarcie na zjawiskowe wschody, czy też zachody słońca. Gdybym miała możliwość chętnie zamieszkałabym w Koniakowie i cieszyła się na co dzień panującym tu spokojem i rozkoszowała się górskimi krajobrazami. Bez wątpienia jest to najpiękniejsza wieś w Beskidzie Śląskim. wschód słońca w Koniakowie, drzewa, domy, pola oświetlone przez promienie słoneczne wschodzącego słońcaDzisiaj chcę Wam przedstawić jeden z punktów widokowych w Koniakowie – KOCZY ZAMEK, który odwiedziliśmy dotychczas dwa razy. Za pierwszym razem przy okazji dłużej górskiej wędrówki niebieskim szlakiem (idącym na Baranią Górę ze Zwardonia, od DW Koronka na Baranią Górę czas przejścia 3:30 h) do – Czabanula.  I za drugim w pogoni za zjawiskowym wschodem słońca. I to w piątek – trzynastego! Wstaliśmy o 4:00 rano, pogoda zapowiadała się idealna – czyściutkie niebo nastrajało nas pozytywnie. Tak więc ubraliśmy się w uśmiech, wypiliśmy smaczną kawę i ruszyliśmy w drogę. Po cichu marzyłam o takich warunkach jakie mieliśmy  rok temu w listopadzie na leżącym nieopodal szczycie (kolejny Konikowski punkt widokowy) Ochodzita. Zapraszam do obejrzenie zdjęć we wpisie: Majestatyczny wschód słońca – Ochodzita.

Koczy Zamek Parking

Samochód można zaparkować pod DW Koronka w Koniakowie, jest tu bezpłatny, dość duży parking. Ewentualnie można podjechać 100 metrów niebieskim szlakiem pod sam skręt na Koczy Zamek i tam zaparkować swój wóz. Parking znajdujący się przed budynkiem DW koronka w Koniakowie, zaparkowane na nim samochody

Koczy Zamek szlak

My parkujemy pod DW Koronka, kierujemy się niebieskimi znakami. Przechodzimy 100 metrów i skręcamy w prawo, zaraz przy tabliczce (strzałce) POMNIK. Zerkamy jeszcze w dół stromej drogi, którą wiedzie dalej niebieski szlak.Widok na wieś Koniaków o poranku, w tle domy, góry, drzewa oraz droga asfaltowaIdziemy 80 metrów dość stromo w górę (podejście widoczne na zdjęciu poniżej zrobionym w innym dniu) i jesteśmy na miejscu.mężczyzn z plecakiem turystycznym, podejście na punkt widokowy Koczy ZamekKoczy Zamek położony jest około 847 m n.p.m. Tak jak już wspominałam możemy podziwiać stąd wspaniałą, bogatą panoramę na Beskidy.  Stoi tu również pomnik poległym w walce za wolną Polskę z krzyżem i z powiewającą biało – czerwoną flagą. Niestety niektórzy turyści nie doceniają uroku tego miejsca i pozostawiają po sobie tonę śmieci. Im łatwiej dostępne miejsce, tym częściej jest to spotykane zjawisko. Na Koczym Zamku jesteśmy całkiem sami.mężczyzna z dzieckiem przechadzający się po szczycie Koczy Zamek, pomnik i krzyż na Koczym Zamku, widoki górskie, oświetlone przez wschodzące słońcepomnik - krzyż na Koczym Zamku tuż przed wschodem słońca, widoki górskiePomnik, krzyż na szczycie Koczy Zamek oświetlony przez promienie wschodzącego słońca, w tle krajobrazy górskie

Koczy Zamek wschód słońca

Wschód słońca w Koniakowie we wrześniu ma miejsce około godziny 6:20. Na Koczym Zamku słońce wyłaniało się w piątek trzynastego zza szczytów górskich, do tego morze mgieł w niższych partiach wsi i powstaje z tego spektakularny poranny spektakl. Zresztą zobaczcie sami 🙂wschód słońca na Koczym Zamku, oświetlona przez promienie słoneczne trawa, drzewa, w oddali górywidok na pasmo Beskidu Śląskiego z punktu widokowego Koczy Zamek, oświetlony przez budzące się słońcewschód słońca na szczycie Koczy Zamek, pomarańczowe niebo z obłoczkami, drzewa i góry oświetlone przez promienie słoneczne, poranne mgłyWidoki górskie rozciągające się ze szczytu Koczy Zamek oświetlone przez promienie wschodzącego słońca, trawa, drzewa oraz poranne mgłykrajobraz górski rozciągający się z punktu widokowego Koczy Zamek oświetlone przez wschodzące słońce, oświetlona trawa, drzewa oraz poranne mgłyroślina, babie lato oświetlone przez promienie wschodzącego słońca

trawa, drzewa, morze porannych mgieł, krajobrazy górskie oświetlone przez wschodzące słońceBeskid Śląski, morze mgieł widoczne ze szczytu Koczy Zamek, drzewa oświetlone przez budzące się słońcewidok na szczyty Beskidu Śląskiego ze szczytu Koczy Zamek, niebo pomarańczowe od wschodzącego słońca, morze porannych mgieł, zielone drzewa

Ochodzita wschód słońca

Po drodze zahaczamy jeszcze o wspomniany już przeze mnie szczyt Ochodzita, ale niestety to nie jest czas na pełne wschody słońca z tego punktu widokowego. Oczywiście było zjawiskowo, nie brakowało mojego ukochanego morza mgieł i widoku na wyłaniające się w oddali Tatry, ale brakowało budzącego się słońca w centralnym punkcie krajobrazu. Na pewno wrócimy tu w listopadzie…Wschód słońca - Ochodzita, morze mgieł, widok na góry, w tym w oddali wyłaniające się Tatrywschód słońca na szczycie Ochodzita, morze mgieł porannych pokrywające domy oraz drzewa, widoki górskiewschodzące słońce poniżej szczytu Ochodzita, morze mgieł zalewające domy, drzewa, w tle krajobraz górski, TatryŻyczę Wszystkim czytelnikom dotarcia na wschód słońca oraz idealnych warunków do podziwiania budzącego się do życia dnia 🙂

Jeśli chcesz być na bieżąco z moimi wpisami zapraszam do śledzenia mojego bloga na niedawno założonej stronie na Facebooku Blog szlakowe.pl