Złote Wierchy Beskid Wyspowy – szlak z Mszany Dolnej

Polana, krajobraz górski, słup z tabliczką, Złote Wierchy, Mszana Dolna

W dniu przyjazdu na kilkudniowy urlop w Mszanie Dolnej wybraliśmy się na szlak dwa razy. W tym wpisie skupię się na naszej pierwszej wycieczce. O godzinie 15:00 mieliśmy zakwaterowanie, dlatego szlak nie mógł być za długi (dopiero po 12:00 dotarliśmy do Mszany Dolnej). Po przestudiowaniu mapy zdecydowaliśmy się na szlak czerwony Małego Szlaku Beskidzkiego, prowadzący w kierunku Lubonia Wielkiego. Naszym celem były położone na tym szlaku Złote Wierchy. Jest to doskonały punkt widokowy na szczyty Beskidu Wyspowego. Trasa jest nie tylko malownicza i dość krótka, ale także mało uczęszczana. Jest to idealne miejsce na wycieczkę z dziećmi.

Trasa: Mszana Dolna (szlak czerwony ) – Kapliczka Św. Ambrożego – Złote Wierchy – powrót tą samą trasą

Data wycieczki: 12 sierpnia 2024

Dystans: około 4,5 km

Czas trwania: około 1,5 godz.  (sam przemarsz w dwie strony)

Mszana Dolna szlak czerwony

Wycieczkę zaczęliśmy na ul. Stawowej w Mszanie Dolnej (poniżej podaję parametry miejsca startu). Przeszliśmy przez most na rzece Raba. Następnie kierowaliśmy się wzdłuż ulicy Zarabie.

Parametry GPS parkingu:
Parametry GPS, Mszana Dolna: 49.673090, 20.063152

Most na rzece Raba w Mszanie Dolnej
MOST NA RZECE RABA W MSZANIE DOLNEJ

Droga, chodnik, Mszana Dolna

Początek szlaku jest niewymagający i wygodny, idziemy chodnikiem wzdłuż asfaltowej drogi. 0,5 km – szlak czerwony skręcił w lewo, po chwili przeszliśmy przez mostek. Droga była cały czas asfaltowa, a za mostem prowadziła nas lekko w górę między zabudowaniami.

Mszana Dolna, rozwidlenie drogi, skręt szlaku czerwonego w lewoTurysta z dzieckiem, most na czerwonym szlaku na Luboń Wielki z Mszany SolnejDziecko z tatą, droga asfaltowa, szlak czerwony na Luboń Wielki z Mszany DolnejTurysta z dzieckiem, droga asfaltowa na szlaku czerwonym na Luboń Wielki z Mszany Dolnej

0,8 km – asfalt poszedł w niepamięć, od tego miejsca szliśmy szeroką i utwardzoną drogą.

Szeroka i utwardzona droga na szlaku czerwonym w Mszanie Dolnej

Złote Wierchy szlak pieszy czerwony Mszana Dolna

Kilka metrów dalej doszliśmy do słupa z drogowskazami, dowiedzieliśmy się, że z tego punktu do naszego rodzinnego miasta Bielska-Białej, w którym swój początek ma Mały Szlak Beskidzki jest dokładnie 130 km. Natomiast na Luboń Wielki jest stąd 2 godziny drogi. Dodatkowo znajdziecie tu tablicę z mapą Małego Szlaku Beskidzkiego oraz położoną przy szlaku czerwonym Kapliczkę Św. Ambrożego, patrona pszczelarzy.

Mszana Dolna, słup z drogowskazami, Główny Szlak Beskidu Wyspowego

Tablica z mapą - Mały Szlak Beskidzki, drogowskaz - Kapliczka Św. Ambrożego w Mszanie Dolnej
MAŁY SZLAK BESKIDZKI – MAPA

Mszana Dolna – Kapliczka Św. Ambrożego

Kapliczka Św. Ambrożego, który jest patronem pszczelarzy przy czerwonym szlaku z Mszany Dolnej na Luboń Wielki
MSZANA DOLNA – KAPLICZKA ŚW. AMBROŻEGO

Dalej podeszliśmy około 100 m i szlak czerwony skręcił w prawo, a następnie w lewo. Nawierzchnia była tu nieco bardziej kamienista.

Po skręcie w lewo droga zaczęła iść w górę, minęliśmy ostatnie zabudowania i weszliśmy na ścieżkę prowadzącą między polanami. Ścieżka momentami była nieco bardziej stroma. Na tym odcinku spotkaliśmy wygrzewającą się na kamieniach żmiję, która gdy tylko nas zauważyła, od razu wycofała się w zarośla.

Turysta z dzieckiem, utwardzona droga na szlaku czerwonym, Mszana DolnaDziecko z tatą na czerwonym szlaku w Mszanie Dolnej, kamienista drogaWidok z czerwonego szlaku na Luboń Wielki z Mszany DolnejŚcieżka prowadząca przez polanę, szlak czerwony na Luboń Wielki, Mszana Dolna

Widok rozciągający się z szlaku czerwonego na Luboń Wielki w Mszanie Dolnej

1,5 km – szlak czerwony wszedł na chwilę w las. Leśna ścieżka była tu kamienista. Po chwili wyszliśmy na widokową polanę, w górę której prowadził szlak czerwony. Po drodze spotkaliśmy urocze stadko pasących się owiec.

Leśna i kamienista droga, turysta z dzieckiem na czerwonym szlaku na Luboń Wielki z Mszany DolnejKrajobraz górski, szlak czerwony na Luboń Wielki z Mszany DolnejZłote Wierchy - Mszana Dolna, polana, owce, letnie popołudniePolana w Beskidzie Wyspowym, niebieski niebo, szlak czerwony w Mszanie Dolnej

Złote Wierchy w Beskidzie Wyspowym

Złote Wierchy w Mszanie Dolnej, polana, wiata wypoczynkowa

2,1 km – dotarliśmy na Złote Wierchy położone 536 m n.p.m. na Małym Szlaku Beskidzkim oraz na Głównym Szlaku Beskidu Wyspowego. Czekała tu nas obszerna polana widokowa, z której można podziwiać szczyty należące do Beskidu Wyspowego, drewniana wiata z ławkami i miejscem na ognisko. Jest to niezwykle spokojne i urokliwe miejsce. Na szczycie byliśmy całkiem sami, dopiero schodząc ze Złotych Wierchów spotkaliśmy pierwszego tego dnia turystę z dzieckiem.

Złote Wierchy zdjęcia

Drewniana wiata wypoczynkowa,, drewniana tabliczka z napisem Złote Wierchy, szlak czerwony
Polana, krajobraz górski, słup z tabliczką, Złote Wierchy, Mszana Dolna
Turyści, dziecko z tatą, drewniana wiata wypoczynkowa na Złotych Wierchach w Beskidzie Wyspowym, krajobraz górski, letnie popołudnie, niebieskie niebo
DREWNIANA WIATA, ZŁOTE WIERCHY – BESKID WYSPOWY
Polana, widok na beskidzkie szczyty, Złote Wierchy - Mszana Dolna
ZŁOTE WIERCHY – BESKID WYSPOWY
Dąb, żołędzie, galasówka na dębie
ŻOŁĘDZIE I DOJRZAŁA GALASÓWKA NA DĘBIE
Polana, widok rozciągający się ze szczytu Złote Wierchy w Beskidzie Wyspowym, niebieskie niebo
Turystka odpoczywająca na polanie w Beskidzie Wyspowym, Złote Wierchy
Złote Wierchy w Beskidzie Wyspowym, polana, krajobraz górski, błękitne niebo

Zobacz koniecznie moje inne wpisy w kategorii: BESKID WYSPOWY

Zapraszam do śledzenia mojego bloga na Facebooku: Blog szlakowe.pl  i na Instagramie: @greenmagpic