Pojezierze Palowickie na rowerze – jesień, galeria zdjęć

Pojezierze Palowickie, jesień, staw

To był chłodny, październikowy poniedziałek. Korzystając z okazji, że syn miał dodatkowy dzień wolny od zajęć szkolnych udaliśmy się na przejażdżkę rowerową. Z wyborem miejsca nie mieliśmy najmniejszego problemu, od dawna planowaliśmy wybrać się na Pojezierze Palowickie położone w okolicach Żorów na Górnym Śląsku jesienią. Miejsce to odkryliśmy początkiem maja i bardzo przypadło nam do gustu. Na trasie nie brakuje ładnych widoków, mija się liczne stawy hodowlane, jest piętnastometrowa wieża Gichtowa dawnej Huty „Waleska”, ścieżka edukacyjna, a nawet Chatka Shreka. Jesienią złociste i czerwone liście tworzą kolorowe pejzaże, które mogę podziwiać bez końca.

Październikowa przejażdżka rowerowa wśród stawów na Pojezierzu Palowickim okazała się strzałem w dziesiątkę. Po raz kolejny przekonaliśmy się, że wcale nie trzeba wyjeżdżać daleko, by podziwiać piękno natury. Liście na drzewach były już ślicznie zakolorowane, na trasie rowerowej nie było za wielu spacerowiczów i rowerzystów. Za to widzieliśmy w lesie przy szlaku rowerowym całkiem sporo grzybiarzy. Tak jak wspominałam, to był chłodny i wietrzny dzień. Dobrze, że spakowaliśmy do plecaków termos z ciepłą herbatą i zupą.

Trasę, którą pokonaliśmy mam już opisaną na blogu, nie chcę powielać treści na mojej stronie, dlatego w tym wpisie chcę Wam zaprezentować fotografie zrobione na Pojezierzu Palowickim właśnie na jesień.

Po szczegółowy opis trasy, którą pokonaliśmy na rowerach zapraszam tutaj: Pojezierze Palowickie rowerem – trasa z Szczejkowic – Żory

Data: 14 października 2024

Dystans: około 15 km

Różnica wzniesień: różnice wzniesień są minimalne, około 30 m

Trasa: Żory (zielony szlak rowerowy) – Staw Garbocz – Staw Gichta – Wieża Gichtowa  (żółty szlak rowerowy) – Stawy Łańcuchowe – Nowy Staw -Staw Pyczok – Staw Węglornik – Staw Wieczerowiec I – Staw Wieczorowiec II – Staw Ławczok – Staw Koliok

Pojezierze Palowickie zdjęcia

Rowerzyści - dziecko z tatą, drzewa

Jesień nad stawem, niebieskie niebo

Pojezierze Palowickie jesienią, dziecko na rowerze

Wieża Gichtowa, Pojezierze Palowickie jesienią
WIEŻA GICHTOWA -POJEZIERZE PALOWICKIE

Jesienny krajobraz, staw, ciemne chmury

Szczęśliwa rowerzysta nad stawem

Dziecko na rowerze, jesień, las

Rowerzyści, dziecko z tatą, las, jesień

Pojezierze Palowickie, jesień nad stawem, chmury i drzewa odbijające się w tafli wody

Pojezierze Palowickie jesienią, jesienne drzewa odbijające się w stawie

Jesień na stawem, kolorowe liście, Pojezierze Palowickie

Drewniany stół, słodkie babeczki, ciepła herbata w termosie z liskiem, jesienna sceneria, staw

Uśmiechnięte dziecko odpoczywające nad stawem, babeczki, ciepła herbatka, jesienna sceneria

Zapraszam do śledzenia mojego bloga na Facebooku: Blog szlakowe.pl  i na Instagramie: @greenmagpic