Magurka Radziechowska szlak z Radziechów

Do tej pory Magurkę Radziechowską zdobywaliśmy zawsze ze wsi Ostre (w moim odczuciu trasa cięższa, ale bogatsza widokowo). Tym razem postanowiliśmy urozmaicić sobie nieco wycieczkę – wybierając całkiem inny szlak. Udaliśmy się do leżącej nieopodal Żywca Wsi Radziechowy. Chcieliśmy uniknąć tłumów na szlaku. Szczególnie, że weekend majowy trwał w najlepsze. Udało nam się! Do samej Hali Radziechowskiej spotkaliśmy tylko dwóch panów z psiakiem. Szlak nie należy do najprostszych – szczególnie z dzieckiem i wózkiem, ponieważ miejscami są dość wąskie ścieżki. Mamy również do pokonania liczne i strome podejścia.

Trasa: Wieś Radziechowy (szlak niebieski) – Hala Radziechowska (szlak czerwony) -Magurka Radziechowska – powrót tym samym szlakiem

Dystans: około 16 km

Czas trwania: 5:30 h (z dzieckiem i wózkiem)

Mapka oraz wykres z różnicą wniesień

Wieś Radziechowy

Dojeżdżamy do Wsi Radziechowy. Samochód parkujemy pod tutejszymi domami. Parametry GPS: 49.6445570, 19.1105987. Szlak niebieski zaczyna się zaraz przy przystanku autobusowym. Początkowo idziemy asfaltem pomiędzy domami, a szlak od samego początku pnie się w górę.Wieś Radziechowy, drewniany budynek, droga asfaltowaPo drodze mijamy stacje drogi krzyżowej zwanej Golgotą Beskidów. W koło rozciągają się przyjemne dla oczu widoki. Przy końcówce asfaltu widzimy duży Krzyż Milenijny na Matysce 609 m n.p.m. Cały dystans jaki pokonujemy asfaltem to 1.94 km.Krzyż Milenijny na Matysce widziany ze Wsi Radziechowy, asfaltowa droga

Krzyż Milenijny na Matysce

My jednak nie kierujemy się na szczyt Matyska, tylko skręcamy w prawo. Zaczyna się leśna dróżka. Mijamy ostatnie domy.Turysta pchający wózek, Szeroka, utwardzona droga na niebieskim szlaku prowadzącym ze Wsi Radziechowy na Magurkę RadziechowskąPo chwili dochodzimy do miejsca wyznaczonego na grilla, znajduje się tu również stolik z krzesłami pod zadaszeniem oraz huśtawka ogrodowa. Jest również stare, drewniane WC. Całkiem fajne miejsce na biesiadowanie. Oczywiście w dniu naszej wycieczki nie było w tych rejonach żywej duszy. Tuż za tym miejscem znajduje się najbardziej strome podejście na całym szlaku (szczególnie trzeba tu uważać w drodze powrotnej). Szeroka ścieżka na szlaku niebieskim ze Wsi Radziechowy, słoneczny dzień, drzewa

Letni dzień, leśna drog pnąca się w górę, dziecko oraz mężczyzna pchający wózekNastępnie ścieżka staje się wąska. Nasz synuś maszeruje przed siebie raźnym krokiem, a mąż ciągnie wózek. Mały turysta, dziecko idące wąską ścieżką za tatą ciągnący wózek, szlak górski

Dziecko wędrujące niebieskim szlakiem na Magurkę Radziechowską, mężczyzna ciągnący wózek

Hala Radziechowska 1039 m n.p.m.

Uwielbiam beskidzkie hale. Szczególnie w wiosenne i letnie dni… Można rozłożyć koc, zrobić piknik i rozkoszować się ciekawymi widokami. Hala Radziechowska jest miejscem łączenia się kilku szlaków. Hala Radziechowska w letniej odsłonie, zielone drzewa, trawa, niebieskie niebo z białymi chmurami

Hala Radziechowska – to przez nią biegnie główny szlak Beskidzki – czerwony (z Baraniej Góry do samej Węgierskiej Górki). Hala składa się z kilku polan. Na Hali Radziechowskiej nie mogło zabraknąć szałasu z którego kiedyś korzystali pasterze. Hala Radziechowska w letni dzień, rozciągający się z niej krajobraz górskiHala Radziechowska, krajobraz górski na czerwonym szlakuTrzyosobowa rodzina, w tym dziecko na Hali Radziechowskiej, letni dzień,Uśmiechnięta turystka z dzieckiem na Hali Radziechowskiej, piękny, letni dzieńŚcieżka prowadząca przez Halę Radziechowską, drzewa, zachmurzone niebo

Widok rozciągający się na Halę Radziechowską, lato,czerwony szlak,w oddali krajobraz górskiHala Radziechowska z dzieckiem, chłopiec biegnący w górę hali, białe chmury na niebiePo krótkiej przerwie kierujemy się czerwonym szlakiem w górę hali. Po chwili skręcamy w prawo, czeka nas dość długie, kamieniste, ale łagodne podejście. Turystka idąca kamienistym szlakiem

Magurka Radziechowska 1108 m n.p.m.

Dystans jaki dotychczas pokonaliśmy ze Wsi Radziechowy to około 8 kilometrów. Na Magurce Radziechowskiej było sporo turystów z psiakami. Akurat natrafiliśmy na zorganizowaną grupę miłośników czworonogów. Magurka Radziechowska charakteryzuje się wychodniami skalnymi (widocznymi na zdjęciach). Nadają one niesamowity klimat temu miejscu. Świetnie widać stąd najwyższy szczyt Beskidu ŚląskiegoSkrzyczne. Poza tym zobaczymy Baranią Górę, Magurkę Wiślańską, Trzy Kopce Wiślańskie oraz Malinowską Skałę .Widok na szczyt Skrzyczne z Magurki Radziechowskiej

Turystka podziwiająca krajobraz górski - Beskidy z Magurki Radziechowskiej, pochmurny dzień

Turysta z dzieckiem, Magurka Radziechowska

Do Wsi Radziechowy wracaliśmy tym samym szlakiem. Szacowany czas zejścia to 1:45 h. Nam niestety zajęło to nieco więcej czasu, ponieważ w drodze powrotnej przednie koło wózka po prostu się złamało. Oj… Nasz Synuś nie był zadowolony.Białe tabliczki, drogowskazy. Opis szlaku niebieskiego oraz czerwonego

Magurki Radziechowskiej warto podejść na Magurkę Wiślańską. Prowadzi na nią przepiękna droga, ale o tym już wkrótce w innym moim wpisie.

Zobacz również: Opis trasy na Magurkę Radziechowską z Ostrego

Jeśli chcesz być na bieżąco z moimi wpisami zapraszam do śledzenia mojego bloga na FacebookuBlog szlakowe.pl    Zapraszam również na Instagram@greenmagpic